Avatar billede cult Nybegynder
14. december 2001 - 22:00 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

McAfee eller Norton... eller hva?

Hvilket antivirus program er bedst???
McAfee eller Norton??? eller et helt andet???
HVORFOR???
Avatar billede tolleboy Nybegynder
14. december 2001 - 22:01 #1
Norton....
Avatar billede tolleboy Nybegynder
14. december 2001 - 22:02 #2
Fordi norton er 100% prof (hvorfor bruger militæret og mange virksomheder der ikke tør løbe en risiko det ellers)..

Desuden har de opdateringer ca 1 gang om ugen....
Avatar billede cult Nybegynder
14. december 2001 - 22:02 #3
HVORFOR??? (læs spm)
Avatar billede tolleboy Nybegynder
14. december 2001 - 22:03 #4
....og mange indstillinger, hvor du bl.a. kan sætte den til at opdatere automatisk!!!!
Avatar billede pft Nybegynder
14. december 2001 - 22:03 #5
Norton 2002
Avatar billede safri2 Nybegynder
14. december 2001 - 22:03 #6
Norton, helt klart !
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
14. december 2001 - 22:04 #7
Jeg bruger selv Kaspersky Anti-Virus, den er simpel og nem. Det hed før i tiden AVP/AVX. Hvis du kan købe den kan jeg varmt anbefale den. Nye opdateringer hentes fra nettet på kort tid. Her over min stofa er det 1 min ca. Den kan fjerne de fleste vira. Syntes den virker godt.
Norton syntes jeg ikke om, lidt for popsmart program. Men prøv nogle stykker, de finder næsten allesammen som prøver på nettet.
http://www.download.com f.eks.

Have A Nice Day : )
Avatar billede cult Nybegynder
14. december 2001 - 22:05 #8
i dag downloadede min liveupdate virusen W32.CIH... Norton fandt den under en liveupdate i en TMP fil... i Symantec Shared\\Virusdefs??? endnu en nice feature i norton??? det er derfor jeg er begyndt at tvivle og gerne ville høre andres meninger...
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
14. december 2001 - 22:08 #9
Jeg må sige at jeg føler Norton er spild af system ressourcer. Den kan intet. Den sidste virus jeg havde kunne den hverken desinfect, sætte i karantæne eller slette!
Den blev øjeblikkeligt afinstalleret!
Og efter det du skriver du har prøvet bliver den aldrig installeret igen!
Avatar billede cult Nybegynder
14. december 2001 - 22:12 #10
nej du har sq ret... regner ikke med at bruge norton i lidt tid... lige før jeg lavede dette spm havde jeg sat pcen til at downloade McAfee (det eneste jeg lige kunne komme på) Den scannede og fandt intet... Virusen måtte have været i norton (jeg har fjernet norton) for det kan ikke passe at McAfee ikke vil kunne finde CIH. Jeg har hørt lidt om Kaspersky... det vil jeg da prøve at downloade...
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
14. december 2001 - 22:19 #11
Det er et najs program syntes jeg. Tror ikke du bliver skuffet :o)
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 22:21 #12
Har selv Norton, den er enkel og nem at overskue, installationen giver gode info hele vejen igennem.
Pas på med McAfee dem er svær at slette helt fra computeren.- har set mange indlæg hvor folk har problemer med netop dette, jeg selv har ikke kunnet få den fjernet helt fra en af mine computere
så mit råd er, Brug Norton
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 22:31 #13
men det er jo lidt i stil med hvad smager bedst kaffe eller the? - man skal prøve det selv og se hvad man bedst kan lide..
pøj-pøj
Avatar billede cult Nybegynder
14. december 2001 - 23:34 #14
Ja der er sq meget for norton...
mon det er fordi det netop er saa brugervenligt?
Avatar billede rebecca Novice
15. december 2001 - 00:02 #15
Er du i tvivl om du har virus på pc\'en kan du få den scannet online på denne adresse.:http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/
Mvh.Rebecca
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. december 2001 - 00:24 #16
Jeg holder mig også til Norton... Det opføre sig på den måde jeg vil have det .. og jeg har endnu ikke fået virus.. :)
Avatar billede initializing Nybegynder
15. december 2001 - 19:03 #17
Lige nu ahr jeg Norton AV 2002 men jeg havde hentet Panda AntiVirus Platinum fra www.pandasoftware.com og der fandt det 2 viruser som Norton ikke kunne og jeg havde LIGE opdateret Norton via Live-Update. Så mit svar ville nok være
1) Panda AntiVirus
2) Norton AntiVirus 2002
3) McAFee

-Initializing
Avatar billede tgm Nybegynder
15. december 2001 - 19:05 #18
Mcafee
Helt klart, Norton Kan ikke en skid
TGM
Avatar billede cult Nybegynder
15. december 2001 - 22:41 #19
goulduck> ja... norton opførede sig ogsaa lige som jeg gerne ville ha det... lige indtil jeg fik en virus. norton er efter min mening godt på  overfladen men indeni er det råddent...
Hvor mange her der har anbefalet norton har egentlig brugt det til at fjerne en virus fra sin pc???
Avatar billede fcs Novice
15. december 2001 - 23:03 #20
Jeg kan kun anbefale Kaspersky fra www.kaspersky.com Jeg har tidligere brugt både Norton og McAfee og de var begge for dårlige i mine øjne. Nortons opdateringer var behæftede med fejl og fik systemet til at crashe og McAfee bruger så mange ressourcer at surf + arbejde bliver meget langsomt!
Avatar billede bentn Nybegynder
15. december 2001 - 23:39 #21
kommer til at tænke på hvor jeg engang blev anbefaldet til kun at bruge, McAfee, så fik man McAfee, så sag\' folk, Nej du skal da bruge, Norton, så fik man Norton, og troede at nu var man på den grønne gren, AK løb ind i andre der sag\' du skal da bruge Kaspersky, så fik man det og sådan bliver det ved.

i dag har jeg Norton og forløbig kører det helt fint..
Folk må selv gøre deres egen erfaringer om hvilket program de vil bruge..
der er ingen rigtige svar på det ligesom, hvad man holder bedst af?
kaffe eller the?
Bt eller Ekstra-Blandet,
Brøndy - FCK osv...
- Prøv dig frem cult og brug det du finder bedst

Avatar billede goulduck Nybegynder
16. december 2001 - 12:55 #22
cult> Jeg har også oplevet at McAfee har opdaget virus i 2 uskyldige programmer, som Norton ikke så. Så \"submittede\" jeg filerne til Symantec og de kunne kun sige at der ikke var noget i dem. Så skrev jeg til McAfee, men fik aldrig noget svar tilbage.

Om mailen er blevet snuppet i McAfee virus beskyttelse på deres mail servere, skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. december 2001 - 20:33 #23
Alt det pjat om det ene eller andet antivirusprogram er det bedste afhænger blot af om man kan li\' moderen eller datteren. Langt de fleste antivirusprogrammer er ok. Jeg selv bruger PC-Cillin. Fungerer udmærket. Det afhænger lige så meget af om du opdaterer exploror/windows/outlook(ekspres), og om du har en naturlig skepsis for den post du modtager. Nogle bli\'r aldrig klogere. Jeg åbner f.eks aldrig mails med vedhæng som jeg ikke ved jeg ska\' ha\', og hvordan man virkelig kan gå ind i sin pc og fjerne filer blot fordi man har fået en eller andet mail og at den og den fil skal fjernes for den indeholder virus, ja det er mig uforståeligt.
Avatar billede cult Nybegynder
17. december 2001 - 20:24 #24
takker allesammen... lidt forskellige meninger var alt jeg gerne ville ha. men med hensyn til pft og safri2: jeg ville jo gerne vide hvorfor i mener norton er bedst... derfor kun points til dem der kan give en grund... tak igen
Avatar billede bentn Nybegynder
18. december 2001 - 23:47 #25
tak for point
Avatar billede bauner Nybegynder
17. april 2003 - 22:27 #26
Jeg har lige købt McAfee, da Norton fik mit sytem til at crashe flere gange i døgnet. Har læst om flere, som har været ude for noget lignende. Jeg har brugt et par uger på at finde fejlen i XP (både Pro og Home),og efter udelukkelsesmetoden er jeg sikker på, at det er Norton der laver l... i den.