Avatar billede kisser Nybegynder
14. december 2001 - 20:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

quiz i flash

Hejsa!

Hvem kan hjælpe med at lave en quiz i flash, hvor man skal svare på 10 spørgsmål med tilhørende 3 svarmuligheder til hvert spørgsmål. Når man har svaret på spørgsmålet skal det fremgå om svaret er korrekt eller forkert.

Og der er mere........

Derudover skal man kunne følge med i hvor stor en %-del af spørgsmålene man har svaret korrekt på. Movie-clippet skal altså opdateres hver gang man har besvaret et spørgsmål.

Er der nogen der vil binde an med den opgave? eller er der bare en der har et lignende eksempel liggende, som jeg kunne se, så giv lige besked.

Hilsen Kisser
Avatar billede hojben Novice
14. december 2001 - 20:58 #1
Æd selv mindst 1600 points og kig på pointantallet næste gang....!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
14. december 2001 - 20:58 #2
hmmm 1700 point er måske lige at gå liiiiidt amok
Avatar billede pesa Nybegynder
14. december 2001 - 21:04 #3
Hej Kisser

Jeg kan forstå at du virkelig gerne vil have en løsning på dit problem siden du vil give 1700 points til den der kan løse problemet. Der er dog et problem ved at give så mange points:

Der er størst sandsynlighed for at gamle garvede brugere af Eksperten kan svare på dit spørgsmål da det ikke er helt nemt og de gider altså ikke at hjælpe folk der skaber inflation i pointene. Bemærk lige at 60 point gives til et spørgsmål med betegnelsen svær. 1700 er helt ude af trit!

Resultatet er at du med højst sandsynlighed ikke får noget svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen
pesa
Avatar billede ultradma Nybegynder
14. december 2001 - 21:13 #4
Helt ærligt, det viser jo bare hvor desperat man er, jo flere problemer man har jo flere point, jeg giver sgu da oxo altid masser point til ting som jeg syntes er mega svært.

At det har indflydelse på den hjælp han får, tror jeg ik en meter på.

1700 er mange point, men det er jo ik pointne der tæller ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
14. december 2001 - 21:17 #5
Jeg vil med glæde lave opgaven, men mener at det højst kan give 60 point...

Da du dog søger resultater og ikke hjælp, bør du nok stille opgaven i Job/Opgaver freelance...

Du kan maile mig teksterne og grafisk forslag på morten@barklund.dk, så kan jeg have det til dig en gang midt i næste uge... men opret ogaven på freelance-opgaver til højst 60 point...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2001 - 23:38 #6
Hvis nu kisser tog tråden op, så blev det her spørgsmål lukket og et nyt med passende point antal oprettet.

Når det nu så er sagt, så bliver der direkte bedt om en opgave. Den slags hører til i kategorien job/freelance

Kisser - Lav et svar og acceptér dig selv. Opret derefter et nyt spørgsmål.

/Nikolaj
Avatar billede kisser Nybegynder
15. december 2001 - 09:01 #7
Godt så..............hvis 60 point kan glæde er det da alle tiders.

Hilsen Kisser
Avatar billede kisser Nybegynder
15. december 2001 - 09:09 #8
Jeg har trukket spørgsmålet tilbage og oprettet det i Freelance-opgaver.
Avatar billede mgade Nybegynder
15. december 2001 - 11:24 #9
Et eller andet sted synes jeg der er gået eksperten-fundamentalisme i det her. Kisser har stadig ikke set det helt indlysende link: http://www.flashkit.com/cgi-bin/movies/search.cgi?query=quiz, men hørt en masse om hvor mange points man ikke må give og inflation.

Kisser: Hvis du kan få nogen til at \"køre den hjem\" for 1700 points, så gør det dog!

(På ASP101 er der forresten en asp-baseret HTML-quiz som jeg selv bruger, men det var vist ikke lige det? Det ville dog være ret let at give den en \"Flash-hud\" )