Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 19:50 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Amd Athlon 1,4 ghz til at koge vand på!!!

Jeg har en amd athlon tunderbird 1,4 ghz som bliver ca. 70-95 grader varm selvom jeg har pillet begge kabinetsiderne af. Jeg har godt nok hørt at amd\'er skulle blive meget varmere end pentiumer med er det her ikke lige i overkanten? Jeg har tjekket omdrejningerne på køleren og de er 5000 hvilket jo er meget godt. Min køler er en Coolermaster og mit kabinet er et Aopen HQ45 ATX. Blæseren på mit bundkort har jeg dog pillet fra da den larmede og jeg har spurgt nogle nørder om det var nødvendigt med chipsetkøleren og til det svarede de nej. Jeg er ikke en nød til computer selv, men det her er mig godt nok en gåde. Min strømforsyning er kun 250W men forhandleren som jeg købte delene hos (midt-data) siger at det er ok. Jeg forstår bare ikke hvordan denne extreme varme ellers kan opstå. Please hjælp mig hvis du har en god ide eller bare tror du har og helst inden min computer SMELTER!!!!!På forhånd tak
Avatar billede jemt Nybegynder
14. december 2001 - 19:51 #1
Du må altså IKKE åbne siderne på dit kabinet.. Sådan et skal være lukket HELT til.. Heller ingen hulle bagi må være åbne (Dem til PCI kort osv)
Avatar billede jemt Nybegynder
14. december 2001 - 19:52 #2
Du må altså IKKE have åbne sider på dit kabinet.. Sådan et skal være lukket HELT til.. Heller ingen huller bagi må være åbne (Dem til PCI kort osv)

Sådan - det var vist lidt bedre..
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 19:54 #3
jemt > Hvorfor ikke ???

Kajbon > Bruger du kølepasta ? Hvilken køler er der tale om helt præcist ? Hvor måler/aflæser du temperaturen ?
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 19:54 #4
Det kan sgu da ikke have noget med det at min computer bliver for varm at gøre. Kom igen.
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 19:54 #5
jemt >>
hvorfor må man ikke have sine sider af ?
Avatar billede jemt Nybegynder
14. december 2001 - 19:56 #6
Jo, det kan det!
Kølingen bliver ikke ordentlig, hvis der ikke er lukket helt til!

Tro det eller lad være ..
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 19:56 #7
Jeg tror nok dvs. jeg er næsten helt sikker på at der er kølepasta på. Jeg aflæser kølerens  hastighed med asus pc-probe
Avatar billede jemt Nybegynder
14. december 2001 - 19:56 #8
Det har noget med cirkulationen at gøre
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. december 2001 - 19:58 #9
Har hørt at vandkøling på processoren skulle være en god løsning til \"kogepladen\".
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 19:58 #10
haha
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 19:58 #11
jemt > OK, jeg lader være..

Jeg har hørt om mange beretninger om at temp. faldt ved at fjerne en eller begge sider af kabinettet. - men har ALDRIG hørt om det modsatte.

Avatar billede gavehaaftet Nybegynder
14. december 2001 - 19:59 #12
jemt > Nu har jeg ikke utrolig meget forstand på PC\'er, men den bliver sq da ikke varmere af at man tager kabinettet af, det er jo lige det modsatte der sker...
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 19:59 #13
jemt >>

der er jo huller i siderne, men ok, jeg ved intet om det, så det er jo nok rigtigt ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 19:59 #14
kajbon > Hvad siger den i BIOS ? - Det er den mest præcise aflæsning.

De andre programmer kan være usikre.
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 20:00 #15
tjekker lige..... 2 sek
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 20:04 #16
Det samme 4900 - 5100
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 20:05 #17
kan det være strømforsyningen for min computer er jo meget varm på oversiden af kabinettet?
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 20:06 #18
Er du 100% sikker på der er nok kølepasta på ? - det kan jo aldrig skade at pladre lidt mere på...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:06 #19
Kajbon > Jep, det er rpm på blæseren men hvad siger temperaturen på CPU ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:07 #20
ncp > Jo, der skal netop ikke for meget på, da det ellers kan få den modsatte effekt.
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:07 #21
nc>>  Jo, det kan skade at pladre mere på.
Så virker det ikke som det skal.
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 20:09 #22
Ok, undskyld!
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 20:09 #23
ikke 100% men jeg havde den med ind i vcc som er en respekteret computerbiks og de sagde at det så fint ud men det var før den blev for varm. Den begyndte med det da jeg måtte pille chipsetkøleren af men det skulle da ikke have noget at sige vel?
Avatar billede ncp Nybegynder
14. december 2001 - 20:11 #24
Har din computer stoppet og begyndt at bippe ?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
14. december 2001 - 20:13 #25
ftp://ftp.fragzone.se/pub/misc/THG_CPU_Cooling.avi

Til alle der har AMD tænk på at det er jeres AMD der er til test.... HYGGE!

Truti
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:15 #26
dr.truti>> Virker ikke.  :(
Avatar billede dr.truti Nybegynder
14. december 2001 - 20:16 #27
hmm FTP\'en er vidst nede lige nu... prøv igen om 5 - 20 min.
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:17 #28
Nu var den der. :)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:18 #29
Næh..tror mest det er et sammnetræf. Jeg har selv fjernet min da den larmede - og efterfølgnde holdte jeg øje med hvor varm chippen blev og det var ikke noget.
Chipsetkølere tjener ofte det formål at give menig mand indtryk af at der er tale om et \"hurtigt\" produkt.

Men når du har kørt og efterfølgende sætter et par fingre på shipsettet, hvor varmt er det så ? - Kan du holde fingrene derpå ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:18 #30
kajbon > Kan du ikke aflæse CPU temperaturen i BIOS ?
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:19 #31
Sidder processorkøleren som den skal?
Avatar billede kajbonsjuk Nybegynder
14. december 2001 - 20:20 #32
Ok jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få det sagt det er ret pinligt men i bios\'en siger den at den kun er 59,5 grader varm..... Skodprogram det asus pc probe. Undskyld besværet og jeg takker mange gange for alle svarene, men min computer føles stadig utrolig meget varm og den er da også temmelig ustabil selvom jeg kører med windows XP professional
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:21 #33
Okay, BIOS temperaturen er altid mere præcis end diverse programmer.

Synes dog du skulle tjekke om der er pasta på fætteren.
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:22 #34
dr.truti>> He-he, fed film.  ;)
Avatar billede backside Nybegynder
14. december 2001 - 20:26 #35
www.backside.dk/eksperten/amdburner.jpg
Til dem der ikke har hentet filmen.
Det er hvad der sker når du piller køleren af.  ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 20:29 #36
backside > Jep, men der er også lavet en film hvori der ikke sker andet end at den går ned.

Hvem sagde Propaganda ? :o)