Avatar billede thk_ Nybegynder
14. december 2001 - 19:23 Der er 15 kommentarer

Død efter 1. reboot

Hejsa

Jeg har prøvet at installere XP på min Compaq 5726, men det kører ikke som det skal.

Jeg kan ikke få den til at boote fra cd\'en af, men det hænger vist sammen med at mit DVD drev ikke undestøtter det.
Istedet starter jeg den så manuelt med en boot disk.
Når den så har kopieret de første filer og skal genstarte, dør den!!

Den kommer med den meddelelse at der intet OS er på maskinen.
Det har sikkert noget med bundkortet at gøre, eller hvad!!??
Kan jeg på en eller anden måde gå ind at få den til at fortsætte manuelt?
Hvis jeg starter op med en bootdisk kan jeg se at den har kopieret filerne!!!!

Håber at nogen har en læsning, det er træls at invistere i noget der ikke virker!!
Avatar billede resten Nybegynder
14. december 2001 - 19:28 #1
Hvilken bootdisk bruger du til at starte xp op skal du bruge 6 stk ialt og hentes her og der er 2 versioner home eller pro.

www.bootdisk.de
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 19:54 #2
Har du sat Bootsequence i bios til at den skal starte på DVD
Avatar billede thk_ Nybegynder
14. december 2001 - 20:50 #3
det med disketterne duede ikke.
Compaq\'en melder bare \"Disk I/O error\"

jeg har prøvet at sætte den til at boote fra DVD\'en, men der sker ikke en flyvende fynbo!
Avatar billede resten Nybegynder
14. december 2001 - 20:54 #4
siden det ikke gik det med bootdisketterne så står den til inde i bios at first bootdevice skal være dit floopy drev?.
Avatar billede thk_ Nybegynder
14. december 2001 - 21:01 #5
ja, efter at have prøvet det med DVD\'en satte jeg den tilbae til default.
Avatar billede resten Nybegynder
14. december 2001 - 21:07 #6
tjek nu om den står til first boot for det lyder meget mærkligt hvis du har lavet de bootdisketter til xp og den så siger det \"Disk I/O error\"
ellers må vi prøve at tjekke hos compaq
Avatar billede resten Nybegynder
14. december 2001 - 21:23 #7
Jeg kan heller ikke finde noget inde på compaq.dk men hvis det går helt i hård knude synes jeg du skal ringe til compaq for de har ry for at deres bundkort kun ville køre med det som de er programeret til og alle oplysningerne til deres support kan du finde her.
http://compaq.dk/support/contact/
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 21:32 #8
prøv at formatere de disketter grundigt, ikke i smart format, men helt i bund, der er noget galt med dem når du får den fejl.
Avatar billede thk_ Nybegynder
14. december 2001 - 21:36 #9
jeg har formatteret dem fuldstændig, ikke bare hurtigt.

Jeg bliver nødt til at holde for iaften nu, og prøver videre imorgen.
Så køber jeg en ny pakke disketter også....

Takker for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede resten Nybegynder
14. december 2001 - 21:38 #10
selv tak :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 21:55 #11
selv tak!
Avatar billede mogenz Nybegynder
14. december 2001 - 22:39 #12
Jeg havde samme problem efter at have installeret XP prof. Da jeg var færdig, ville jeg bytte om på boot-rækkeflg. i bios som jeg plejer under Win98 og Me. Dvs. 1. ide-0, 2. cdrom, 3.floppy. Men da jeg så ville starte op kom medd. \"ingen operativ sys...\". Scheize.....
Så gik jeg tilbage til bios og satte den tilbage til standard(setup default settings), det hjalp omg. Nu kører det bare..
Held og lykke /Mogenz
Avatar billede selim Nybegynder
16. december 2001 - 01:44 #13
Jeg har haft det samme problem med min pc compaq 2292 men aldrig lavet om på BIOS men det lykkedes ikke med det 6 diskette fra Microsoft istedet lagt jeg en lille fil(smartdrv) til en boot diskette for windows 98 også lykkedes det
og his du vil gerne have den lille fil du kan Højre klikke på linket http://us.f1.yahoofs.com/users/6e49bc90/bc/Min+mappe/smartdrv.zip?bc9YFb8AUlI2p9B8 også vælg gem som så pak den ud og læg den i en windows 98 boot diskette og efter du starte din maskine og stopper ved A> så skal du skifte til det drev bog stave så taste du (smartdrv) også enter 2 gange tast
(i386\\winnt:) tryk enter så er du igang
jeg håber det hjælper
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
16. december 2001 - 01:49 #14
Compaq Pcérne skal have opgraderet deres BIOSér før de kører
Avatar billede selim Nybegynder
16. december 2001 - 01:54 #15
Det har jeg ikke gjort!! og nu køre den godt i over 2mån.