Avatar billede einherjeren Nybegynder
14. december 2001 - 15:09 Der er 13 kommentarer

Køler

hvor meget larmer en pal 8045, hvor meget vejer den og er det overhovedet en god køler?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. december 2001 - 15:12 #1
Læs: http://www.overclockers.com/articles454/CONCLUSIONS

Derfra:
The Alpha 8045 is an excellent low noise/high performance heatsink. Power users might consider a very aggressive fan with a rheostat as one way to \"dial in\" noise.

This is a prototype - Alpha expects production units to ship in September.

Thanks again to Alpha for sending this our way - another quality product.

Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 15:12 #2
Den vejer ca. 500 gr. og det afhænger lidt af hvilken blæser du bruger da der er mulighed for at bruge flere forskellige. :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1
Men uanset hvad så er alpha 8035 og 8045 rigtig gode kølere.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. december 2001 - 15:13 #3
Avatar billede einherjeren Nybegynder
14. december 2001 - 15:14 #4
det er ikke det rigtige link du har sendt jeg kan hvertfald ikke komme ind på den
are that the right link
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 15:16 #5
Avatar billede einherjeren Nybegynder
14. december 2001 - 15:16 #6
hhhmm jeg tænkte på er den ikke svær at spænde på?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 15:18 #7
Nej, den er netop nemmere/mere sikker at montere ide den skrues på.

Du skal dog have bundkortet af for at montere den.
Avatar billede einherjeren Nybegynder
14. december 2001 - 15:19 #8
hvor meget larmer den?
Og hvor mange mhz kan den køle ned kan den klare en 2.0 ghz?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 15:22 #9
Det afhænger jo af hvilken køler du vælger til profilen da der som skrevet er flere modeller at vælge imellem - alt efter om du går efter ydelse el. støjniveau.

Prøv læs dette og se derefter under blæsere : http://www.studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. december 2001 - 15:22 #10
Sådan kan du ikke sætte det op. Hvor mange mhz den kan køle, afhænger jo af hele din maskines arkitektur. Dvs. ventilation i kabinet, mulighed for at hive luft ind, og ikke mindst komme af med det igen.

Men den giver en ganske kraftig køling. Så jeg vil umiddelbart sige den dækker langt de flestes behov.

Avatar billede einherjeren Nybegynder
14. december 2001 - 15:39 #11
så skal jeg bare have en blæser oven på hvad med
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=134&page=1
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 15:46 #12
Den vil ihvertfald kunne levere noget luft - men 37 dba er samtidig MEGET støjende.

Ville selv finde en blæser med et støjniveau på max 26 til 30 dba. - men det er jo meget individuelt hvor meget støjen betyder.

Men den vil køle rigtig godt.
Avatar billede Peter Praktikant
14. december 2001 - 17:32 #13
hvis det er en 2.0 ghz P4 kan den sagtens følge med, men er der ikke standard køler på sådan en.