Avatar billede obiwanscape Nybegynder
14. december 2001 - 14:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OC af asus cusl2-c

hej jeg har købt, for godt et år siden en p3 800-E tror jeg nok (den kører kun 100 MHz på bussen) og et asus cusl2-c MB. ideen var jo at jeg skulle kunne OC den rimeligt meget til 1000 MHz, (så bussen passer) men det kan jeg ikke... jeg kan kkun få den op på 115 MHz... nu kommer spørgsmålet så:

gør jeg noget forkert og er der nogle der har andre erfaringer med den samme konfiguration??

Obi
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2001 - 15:48 #1
Du skal huske, hvis du øger bussen, skal dine ram kunne følge med, har du kun SD100, bliver de allerede ustabile ved 108MHz.
Avatar billede obiwanscape Nybegynder
14. december 2001 - 16:54 #2
jeg har sd133 ram, det er kun processoren der kører 100 på bussen, netop for at jeg kunne clocke den
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2001 - 18:56 #3
Hvis du har mulighed til, at clocke i bios, skal du gøre det der, ellers har du nogle jumpere på dit bundkort, du skal jumpe, det kan du se i din manuel.
Avatar billede obiwanscape Nybegynder
14. december 2001 - 20:58 #4
jeg har et jumper free MOBO, og jeg clocker fra min bios, men sagen er den at jeg kun kan clocke til 115 MHz, mens en af mine bekendte med præcis samme konfiguraTION kan clocke til over 133 MHz, har du et svar på det

obi
Avatar billede peet-49 Novice
14. december 2001 - 23:11 #5
ER du nu sikker på, at det er helt jumperløst, mange boards, har nemlig en jumper til multiplier: Men når du i biosen ikke kan køre højere end 115MHz, er der noget galt, jeg vil anbefale dig, at opdatere din bios, og så se om ikke du kan køre højere. SElv mit asus K7M kan køre 150MHz.
Avatar billede obiwanscape Nybegynder
15. december 2001 - 00:08 #6
det er et asus cusl2-c, og jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok... min bios kan køre op til 166, men den fryser hvis jeg kører over 115, men det kan også være lige meget, tak for hjælpen
Avatar billede obiwanscape Nybegynder
15. december 2001 - 19:37 #7
hej aske det er rigtigt det du siger