Avatar billede thkrath Nybegynder
05. april 2000 - 17:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Genstart af Win2K og kun Win2K

Findes der en funktion i Windows2000 som kan få Windows til kun at genstarte sig selv og ikke hele maskinen?
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
05. april 2000 - 18:15 #1
Jeg er rimelig sikker på, at der ikke findes en sådan funktion. I Win9x kan man holde Shift nede mens man vælger Genstart i Luk Computeren. Det trick virker dog ikke i W2k! Jeg tror du må finde et eller andet shareware hvis du vil genstarte uden at genstarte helt. Sorry.

Sige lige til, hvis du finder noget shareware eller andet der kan løse problemet.
05. april 2000 - 18:18 #2
Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede winkill Nybegynder
05. april 2000 - 18:53 #3
Kan du ikke nøjes med at "logge af" ???
Avatar billede thkrath Nybegynder
05. april 2000 - 22:12 #4
Det er mit modem - det bliver ikke fundet og aktiveret medmindre det er tændt når jeg booter. Har jeg så glemt at tænde - eller slukket og finder ud af at jeg vil på nettet så skal der genstartes...
05. april 2000 - 22:36 #5
Hvad modem har du? Sørg for at du har opdaterede drivere til det. Hvis intet vil, så køb et nyt, hvis du altså seriøst vil bruge windows 2000. Det er altså også muligt at computeren skal startes helt fra ny, og at det ikke bare er windows der skal genstartes. Prøv evt. bare at logge af. Dette svare muligvis til at holde shift-tasten ned i win98, fordi windows 2000 kan tilrette computerens instillinger til de personer der logger ind. Dette gælder muligvist også driverne til dit modem. Det kan være at driverne til modemet bliver kørt igen ved logon.

Avatar billede winkill Nybegynder
05. april 2000 - 23:48 #6
Hvorfor slukker du i det hele taget computeren ? Windows 2000 tager relativt lang tid om at starte op, men til gengæld skal den kun genstartes en (eller i værste fad et par gange) om måneden. Med andre ord; Windows 2000 er skabt med "always on" i tankerne.

Hvis du slukker på grund af støjen fra blæser ell. lignende, så prøv at sætte 3mm kork plader på indersiden af kabinettet - det er også billigere end at købe et nyt modem.

. o O(At slukke en Win2k maskine, er som at bygge en ny Storebælts bro, hver gang nogen skal fra Jylland til Sjælland - unødvendigt tidsspilde)
Avatar billede Swift Praktikant
06. april 2000 - 02:09 #7
Til "winkill"
Hvem betaler strømregningen hos dig ?
Og tænk på miljøet ;)
Hvis maskinen ikke fungerer som server på nogen som helst måder så er det da spild af strøm(penge) !!

Til "thkrath"
I værste fald så lad dit MODEM stå tændt, så glemmer du i hvert fald ikke at tænde det - og det bruger måske kun 1/20 af den strøm som computeren bruger.
Avatar billede winkill Nybegynder
06. april 2000 - 12:28 #8
Swift >> Jeg betaler strømregningen i mit eget hjem, og hvis miliøet ikke kan klare at min computer står tændt, så skulle det ikke have givet mennesket intelligens og opfindsomhed til at skabe sådanne maskiner ;o)

Thkrath >> Jeg syntes at du skulle forbinde dit modem til din computers strømforsyning - på den måde er modemet altid tændt i samme øjeblik som du tænder din computer.
Avatar billede nebakke Nybegynder
06. april 2000 - 21:59 #9
en lappeløsning kunne være at gå ind i enhedshåndteringen, højreklikek og vælge scan for new hardware, så scanner den igennem igen, plejer at virke når jeg har lignende problemer selv om det godt nok iuke ker hver gang =O)
Avatar billede nebakke Nybegynder
06. april 2000 - 22:07 #10
LOL AAAAAAAAAARGH ups, forkert vindue, det er jeg sgu ked af drenge =O) *rødme*
heheh

good luck
nebakke
Avatar billede thkrath Nybegynder
06. april 2000 - 22:09 #11
mandar26 -->
Log of hjælper ikke.
Driverne bliver indlæst fint i Win98 selvom modemet er slukket ved boot.

winkill -->
Strøm, strøm, strøm... Regningen vokser nemt. Lad os da spare hvor vi kan spare, og ikke spilde miljøets energier på "ingenting".

Min win2k er da hurtigere i opstart end win98 er. Dvs. fra jeg trykker start på "klodsen" og til jeg kan bruge maskinen.

--

Mine drivere er de nyeste som win2k ville hoste op med ved installation. Det er i øvrigt de samme (ikke helt, disse er jo win2k, men...) drivere.

Tak for svarene, men jeg søgte nu en måde at genstarte win2k uden at genstarte hele "dyret" på.
06. april 2000 - 22:12 #12
Jeg syntes bare du skal lade det modem stå tændt, det er vidst den nemmeste løsning, som hverken larmer, bruger noget særligt strøm, og det skal ikke genstartes en gang imellem.

Winkill >>Ikke alle gider at bruger sin computer som om den var en byggeplads.
Avatar billede thkrath Nybegynder
06. april 2000 - 22:25 #13
mander26 -->
hmm - du har nok ret, så slipper jeg også for utrolige strækøvelser :-)
06. april 2000 - 22:35 #14
For helbredets skyld skulle du nok overveje dem alligevel:-)
06. april 2000 - 22:38 #15
Sikken meget hjælp man kan få for 15 point:)
Avatar billede farout Nybegynder
06. april 2000 - 22:56 #16
Nå men der er flere muligheder for at løse dit problem
diagnosen kan være som du siger at modemet ikke findes ved opstart
det kunne være en irq konflikt hvis du benytter en com port mus der er tilsluttet com 1 vil den i mange tilfælde konflikte med et modem der er konfigureet som com 3 (intern modem) idet begge enheder deles om irq4
i dette tilfælde skal du skifte modems irq
har du prøvet manuel installation hvor du selv definere recourcerne
Det er vigtigt at du fortæller hvilket modem du benyttet også om det er intern eller extern

overstående er kun en mulighed ud af mange men det kan naturligvis løses
det er ikke muligt at lave en varm genstart men du kan benytte hibernate således at w2k dumper inholdet af dine ram til hd og genindlæser dem når du starter computeren igen incl alle drivers
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2000 - 16:53 #17
Det ville nok være en god idé at afvise eller acceptere hvis du har fået svar på dit spørgsmål!
09. maj 2000 - 17:06 #18
Pas på du ikke ruinerer manden:)
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. maj 2000 - 17:31 #19
Hæ hæ
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
11. maj 2000 - 21:57 #20
Dit spørgsmål var jo egentlig: "Findes der en funktion i Windows2000 som kan få Windows til kun at genstarte sig selv og ikke hele maskinen?"

Og svaret er: Nej!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
06. juni 2000 - 17:25 #21
Hva' så? Er her nogle svar du kan bruge til noget? Hvis der er, kunne du jo acceptere, hvis ikke, må du jo afvise...
Avatar billede thkrath Nybegynder
06. juni 2000 - 22:35 #22
Jeg har nu svært ved at tro det...

Jeg lukker spørgsmålet, kommentarer er velkomne, hvis nogen finder ud af et-eller-andet :-)

Og ja, 15 point er hårdt for mig. Hvis der er nogen der døjer med medlidenheds-smerter så send endelig lidt point til stakkels mig ;-)