Avatar billede danneck Nybegynder
05. april 2000 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TV på pc

Hej! Jeg har lige et lille spørgsmål angående TV-kort til pc'ere. Jeg vil gerne vide hvordan kvaliteten er på sådanne kort. Desuden vil jeg gerne have anbefalinger af gode kort samt pris kvalitet og opdatering. Kortet må max. koste 1000 kr.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. april 2000 - 21:33 #1
Jeg ved ikke lige det med prisen på max. 1000 kr, men jeg kender et kort som jeg selv bruger.

Lad mig starte med og sige at det kun koster omkring de 15-1600 Kr.

Det er et AGP-V3800TNT2 Ultra Deluxe.
Det har nogle gode fordele.
TV-In / TV-Out
32 MB RAM, TNT2 kort og nogle andre, men det er de primære fordele syntes jeg.

Angående kavaliteten af TV-In så er den faktisk meget god. Selvfølige afhænger det også af din skærm og hvor stor en opløsning du ønsker og køre.
Men den har en god opløsning på 704x576
hvor du også kan grabbe med. Det er til AGP og virker meget fint.

Håber at det er noget du kan bruge.

-Maniacdog-
Avatar billede danneck Nybegynder
06. april 2000 - 07:53 #2
Hej Maniac
Det er ikke så meget et grafikkort jeg er ude efter da jeg i forvejen har 'verdens bedste' Diamond Viper 550 m/TV-Out. Det er kun TV-tuneren jeg er interesseret i.
Desuden har jeg hørt at man skal have en 100hz fjernsyn for at kunne se TV-Out på kortet.
Men jeg vil gerne vide hvor god opdatering(billeder pr. min.) der er på billedet i TV-In.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. april 2000 - 07:59 #3
Det vidste jeg egentlig godt, men jeg ville bare anbefale det overnævnte kort.

#:-)

Angående opdatering i TV-In så kommer det vel omkring de 100 Hz.

Men en anden ting er, hvis du ikke kan bruge mit svar så afvis det, for ellers så ender dette spørgsmål bare med en masse spørgsmål som der er åbne og til sidst et spørgsmål der ikke er lukket :)

-Maniacdog-
Avatar billede frifoed Nybegynder
09. april 2000 - 12:16 #4
Angående TV-OUT så er det ligegyldigt hvad opdateringen på dit fjernsyn er. jeg har et gammelt Philips 66Hz fjernsyn der kører tv-out i form af composite mens en af mine kammerater har et Sony 100Hz fjernsyn med samme output version. Begge kører perfekt! Angående et godt TV-kort så er Hauppage at anbefale de er specialiserede i den type produkter du kan tjekke deres hjemmeside med dybere informationer om kortene www.hauppage.com. Håber du kan bruge det!
P.S. Når du så har fundet det kort du vil have så brug for eksempel www.edbpriser.dk eller www.falkonerhardware.dk for at få den billigeste pris!
Avatar billede danneck Nybegynder
10. april 2000 - 14:55 #5
Jeg ved godt hvor jeg kan købe kortene og alt det der, det eneste jeg gerne vil vide er kvaliteten på TV-kort til PC'ere, altså hvor flot billedet er i forhold til en fjernsynsskærm!
Avatar billede odense2g Nybegynder
12. april 2000 - 21:51 #6
Hej danneck
Jeg arbejder til dagligt med Pc. Hvis jeg skulle købe et TV-kort ville det blive et Studio PCTV fra miro. Der er ingen tvivl, når du først har set TV på din PC, vil du opdage hvor dårlig kvalitet et TV i virkeligheden er.Besøg www.miro.com/studio/pctv/datasheet.html
Avatar billede danneck Nybegynder
13. april 2000 - 11:55 #7
<<odense2g>> Selvom du godt nok går på en gump-skloe syntes jeg bedst om dit svar!