Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. december 2001 - 22:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

adsl spørgsmål

hvis man har ADSL i en virksomhed, og selv har en cisco router som man vil bruge, så skal der da være en modem aligevel.......ik\'
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
13. december 2001 - 22:16 #1
Kommer da an på adsl-leverandøren..
Avatar billede skwat Praktikant
13. december 2001 - 22:17 #2
Kemmer mere an på hvilken cisco router man har
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. december 2001 - 22:35 #3
det har vi ikke sat os fast på (det er en skole-projekt) det skal bare være en router med 2 ethernet Interfaces, med ACL-lister der nægter kommunikation mellem de 2 LAN

Jeg er bare ved at lave en tegning over hvordan det vil komme til at se ud, og havde medtaget en modem.......men nu er jeg komet i tvivl om det er nødvendig
Avatar billede skwat Praktikant
13. december 2001 - 22:41 #4
hvis det er en ethernet - ethernet router du har så er det nødvendigt med et modem, men der findes altså også ADSL-ethernet router
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. december 2001 - 22:45 #5
kender du nogen ADSL-ethernet router med 2 ethernet Interfaces
Avatar billede skwat Praktikant
13. december 2001 - 22:50 #6
Nej Der findes nogen kombineret ADSL-router og switches men det er vel ikke helt det du vil have?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. december 2001 - 22:54 #7
jeg ved at cisco\'s 2514 router har 2 ethernet interfaces......men den er vist lidt dyr (vi har ikke fundet nogen pris på den endnu)
Avatar billede nielsl Nybegynder
14. december 2001 - 08:57 #8
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så er svaret: Nej, hvis der er en ADSL-forbindelse, så skal du ikke bruge noget modem, blot en hub til at dele forbindelsen til flere computere. Mvh. NL
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. december 2001 - 09:13 #9
så mener du altså at HUB\'en kan sende data fra computeren, og videre ud på nettet ;-)
Avatar billede skwat Praktikant
14. december 2001 - 18:51 #10
Det er noget vrøvl, jeg fornemmer også at du er klar over det eric-pedersen, en hub ved selvfølgelig ikke hvordan en ADSL linje skal bruges
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. december 2001 - 19:55 #11
:-) yes yes