Avatar billede jwc Nybegynder
13. december 2001 - 20:12 Der er 3 kommentarer

Image i SQL server 2000

Hvordan indsætter jeg billeder i min tabel med T-SQL kommandoer ???
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
14. december 2001 - 13:22 #1
Med på en lytter
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
03. januar 2002 - 08:55 #2
Jeg har aldrig prøvet det, men alle folk siger at det IKKE kan betale sig at opbevare billederne i databasen. Det kan meget bedre svare sig at lave databasen indeholde stien og filnavnet, og så lade filsystemet opbevare billedet.
Så har databasen data - som den er god til. Og filsystemet har filerne - som det er godt til.
Avatar billede klix Nybegynder
07. januar 2002 - 12:24 #3
Jeg er ikke helt enig med pierrehusted, men ok det kommer meget an på i hvilke sammenhæng det skal bruges. Jeg mener, specielt med MS SQL som er efterhånden er ret god til Blob felter, kan bruges til opbevaring af billeder og andre dokumenter. Men man kan jo lave sit system så fleksibelt at brugeren af system selv kan sætte dette op.

Jeg vil foreslå at du laver det som en SP, hvor du overføre din billedinfo/sti til.

Det er ikke simplet at gøre det direkte via T-SQL, men det kan lade sig gøre.