Avatar billede gregand Nybegynder
13. december 2001 - 19:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

>>>>>2 PC på ADSL<<<<<

Hey...
Jeg er ny her, vil I hjælpe ? Jeg ville gerne kunne kører 2 Computere på én ADSL forbindelse på én gang.
Routeren er vidste en Cisco800 med indbygget 4-ports hub. Min internet logger min ip viser den 130.xxx.xx.xxx, men i TCP/IP er den sat til 10.xx.x.38, med undermaske 255.255.255.252 og min Gateway til 10.xx.x.37, så snart jeg ændre 10.xx.x.38 til andet kan jeg ikke gå på nettet. Jeg har prøvet med det der telnet, men den sagde den ikke kunne få forbindelse til routeren.
Avatar billede nielsl Nybegynder
13. december 2001 - 20:09 #1
Din ADSL skal være \"beregnet\" til at køre flere computere på én gang, men det er den vist når du har en router? Jeg ved f.eks. at TDCs Netexpress ikke uden videre kan, men det kan \"proaccess-\"løsningen. Forudsat at dette er i orden, og dine netværksindstillinger, protokoller mv. i hver cpu i øvrigt er iorden, har du så prøvet at køre det lille program \"winipcfg\"? Det lader computeren selv finde den rigtige IP-adresse. Programmet ligger under windows, du kan evt. lave en genvej til det på skrivebordet - den dobbeltklikker du på, siger \"frigør\" og derefter \"forny\", så finder den selv ud af det. Skift evt. mellem mulighederne i \"boksen\", der kommer frem når du starter programmet hvis det ikke virker. Mvh. NL
Avatar billede tumben Novice
13. december 2001 - 20:41 #2
?? hvad er det for en adslforbindelse...??? helt nøjagtigt...hvem er udbyder...hvad hedder produktet...hvor...blablbalabla ????
Avatar billede gregand Nybegynder
13. december 2001 - 22:04 #3
Jo, TDC satte det op, men forbindelsen er min mormors arbejdes egenudbyder, så jeg ved desværrer ikke helt hvilken det er, men jeg mener det svarer til en TDC bredbånd 256 el. 2048.....jeg downloader med ca 260 kb/sec
Avatar billede gregand Nybegynder
13. december 2001 - 22:05 #4
Og lige en ting til :-) jeg kører XP og når jeg prøver winipcfg kommer den op og siger den ikke findes, og jeg skal kontrollere at jeg har skrevet rigtig !
Avatar billede tumben Novice
13. december 2001 - 22:26 #5
hvad ved jeg...men hvis du har 2 dynamiske ipadresser....så brug automatiske indstillinger under LAN forbindelsen...(IP og DNS)...og du har kun brug for TCP/IP protokollen...mm du har internt netværk.
hvis det er proaccess virker det ihverttilfælde med en speedstreamrouter...det med automastisk IP og 2 pcer.
hvis det er bredbåndsadsl...med siemens modem og switch ligeså.

men kender ikke Cisco !!

heldoglykke