Avatar billede m404m Nybegynder
13. december 2001 - 19:30 Der er 20 kommentarer

Problemer med skærm!!! (Opløsning/Hz) Targa buisnes 1770A-2

Jeg kører med Windows 98.
Skærmkortdrivere: Detonator version: 23.11
Skærmdrivere: Standart, Windows 98 (Targa 1770A-2)

Problemet ligger i at jeg max kan køre i 800x600.
når jeg sætter de op i opløsning mister jeg ca 10 cm. i hver side af skærmen. Det skal lige siges at hvis jeg installerer Windows egne drivere til skærmen( den den anbefaler) kommer jeg stadigt ikke længere end 800x600 før den \"FUCKER\" op!
Jeg har også forsøgt med en lang række drivere til Skærmkortet fra bla. ASUS og Nividia. (Geforce AGP-V6800 DDR)
Det skal også lige siges at problemet opstod mens jeg sad og spillede Counter-Strike over internettet!!!
og min skærm har alså fungeret OPTIMALT!!!!

Hvis der er nogen der tror eler mener de kan hjælpe mig er de mere end yderst velkomne til at kontakte mig!!!

Hilsen Morten (M404M)
E-Mail: morten_kaltoft@hotmail.com
mobilnummer kan indhæntes via E-Mail.....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 19:33 #1
har du prøvet at trykke på de knapper foran på skærmen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 19:37 #2
hvor gammel er den skærm..??

der skulle gerne være en knap, hvor du får en menu frem hvor du kan stille skræmen (op, ned, til højre, til venstre, vippe, osv..)

Kan du er ny.. der gives MAX 60 pointz for dette spm!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 19:38 #3
kan du er ny = kan SE dú er ny her på eksperten.dk..

velkommen til ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 19:40 #4
husk lige.. det svar du evt kommer frem til via mail, så også ligge herinde!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:41 #5
hvad har den kørt optimalt med, nvidia 23.11 eller hvilken en?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 19:53 #6
hvis du ser FORAN på din skærm.. der skulle gerne være nogle knapper (1-4 stykker)
Der måske en der hedder OSD eller menu.. tryk på den!!
I den MENU kan du instille breden på din skærm!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:56 #7
m404m> kom med noget respons så vi kan hjælpe dig videre!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. december 2001 - 21:38 #8
m404m => HALLO????
lidt RESPONS ville hjælpe MEGET! *LOL*
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 21:46 #9
håndbold må det være
Avatar billede m404m Nybegynder
13. december 2001 - 23:34 #10
jeg har kørt optimalt med 23.11
Jeg er SQ ikke dum! jeg har prøvet alt i egenskaber og avarancerede egenskaber for min skærm! det med de knapper var da det første jeg prøvede!!! og ja jeg er NY her på Eksperten.dk!
mi skærm er ca 8 måneder gammel og den har fungeret optimalt! plz i need helP!!!
min skærm skulle kunne køre 1280x1024 med 70 Hz
men det vil den ikkke mere!!! ????

er det responde nok!`???? hvad vil i mere vide????
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 00:07 #11
hej igen morten!
Ja, men der kommer altid en masse sludder ud når spørgeren ikke svarer på tilbagemelding, så det må du ta\' med.

Et eller andet må du ha\' gjort siden den skaber sig sådan, det er ikke noget den selv har fundet på.
Det er normalt at den forandrer sig i andre opløsninger, men det kan som sagt justeres på knapperne på Monitoren.

Umiddelbart ville jeg afinstallere nvidia driveren 23.11, det kan gøres inde fra Tilføj/Fjern programmer.
Så ville jeg starte i VGA mode under boot og installere enten 23.11 eller en anden driver f.eks. 15.70 der er WHQL cetificeret.
Er der ingen forskel så begynder det at blive at blive lidt sværere.
Avatar billede mikem Nybegynder
14. december 2001 - 15:51 #12
Hej Morten, har selv haft problemer med min skærm EFTER AT JEG GAMEDE CS PÅ INTERNETTET- prøv at køre dit SETUP-program i din CS-installation og ændr. skærmfunktionen der (den kan have haft indflydelse på hele din opsætning)
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. december 2001 - 17:22 #13
Check i regedit under denne streng
My Computer\\HKEY_CURRENT_CONFIG\\Display\\Settings
Avatar billede m404m Nybegynder
19. december 2001 - 18:12 #14
Ok tak, men hvad kan jeg gøre der inde???? jeg har fundet stedet i Regediten....
PS i svarer som om jeg er DUM!!
Jeg søger avanceret hjælp!
Plz tell me hvad jeg skal gøre i regedit!
Avatar billede megabad Nybegynder
02. januar 2002 - 01:54 #15
her kan du få hjælp
http://home13.inet.tele.dk/handikap/
:-) de vil godt hjælpe dig uden at sige du er dum
eller tag røven på dig :-)
Avatar billede m404m Nybegynder
09. januar 2002 - 10:26 #16
Fat Det nu jeg har haft teknikker ude og see på lortet!!! han kunne ikke gøre noget! HAN VIDSTE IKKE HVAD DER VAR GALT. det jeg søger er sq ikke nogen der fortæller mig at jeg skal trykke på knapperne på skærmen!!! jeg har sq selv bygget min egen com! Idioter!!! jeg har brug for mere avanceret hjælp fra et klogt hovede der måske ved hva fanden der er galt!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. januar 2002 - 10:57 #17
Hej Morten
Du er ikke blevet venligere stemt siden du stillede spm. før jul!
Der er ingen her der ved at du har haft en tekniker til at se på dit grej, og hvis du ikke har fulgt rådene og ikke vil høre på vore forslag, så  syntes jeg du skulle lukke for spm.
Du skal ikke på nogen måde kalde os for idioter, det må jo så betyde at du er så meget klogere, at du selv kan løse dit lille problem, du har oven i købet den fordel at du sidder og glor på den, den fordel har vi ikke, vi kan kun komme med de råd vi selv ville prøve.

Fra nu af tror jeg ikke du får megen hjælp fra Eksperten, medmindre du modererer dine udtalelser noget kraftigere.
Avatar billede m404m Nybegynder
09. januar 2002 - 23:20 #18
Hey jeg er ked af i nu bliver sure på mig... i ved jo ikke jeg ikke er dum til an computer...
Til dig retexas: jeg har ikke rodet med computere i såå lang tid med dig og kunne derfor godt bruge din hjælp.... Sorry jeg sagde idioter til jer! jeg vil gerne gøre alt for at hjælpe jer alle!

Venlig Hilsen Morten Kaltoft... WHQL mode hva er det ?? ps. håber i kan tilgive mig.!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. marts 2002 - 23:58 #19
Hvad med at lukke???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. september 2002 - 11:21 #20
Hvad med at lukke???

http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.11
"Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk."