Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 18:42 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Asus a7v problem

Er der nogen der ved hvorfor min pc siger høje beep lyde når jeg starter den. Bundkortet er et asus a7v, det betyder at cpu\'en ikke kører ved den rigtige frekvens eller så noget men det mener jeg bare den skulle gøre.

Mads
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 18:45 #1
Hvilke beep lyde ? - Hvor mange ?

Hvilken processor ? - Kan du komme ind i BIOS og se opsætningen ?
Avatar billede jefa Nybegynder
13. december 2001 - 18:50 #2
Sæt den til Jumper Free Mode
Avatar billede jnielsen Nybegynder
13. december 2001 - 18:50 #3
find manualen til dit bundkort, og find ud af hvilken jumper der skal flyttes for at sætte \'standart\' bios, den hedder noget med \'clear CMOS\' og læs afsnittet, det er noget med at duskal flytte en jumper i få sekunder også skal den tilbage igen,...
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 19:17 #4
Jeg tror ikke jeg kan cleare cmos\'en men det er nu heller ikke det tror jeg. Jeg er nu kommet ind i bios med 100 mhz hvilket min duron kører ved men når jeg fortsætter beeper den tre høje korte beep også sker der ikke mere end at den bliver ved med det manualen siger at fejlen burde være noget i stil med følgende:

cpu overhead (den er 30 grader så nej)
system running at a lower frequency

Er der nogen der kender svaret

Mads
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:27 #5
madshenrik> du vil jo gerne have hjælp, så må du svare på de spørgsmål der kommer, bl.a. fra kludedukken der spørger om hvor mange beeplyde der kommer.
Det er lissom lidt svært at vide hvad man skal hjælpe dig med, udover at den siger høje beeplyde.

Og hvorfor kan du ikke cleare Cmos, det er da enkleste sag af verden, luk spillen op, find det lille runde batteri og pil det ud et øjeblik.
Bagefter går du ind i bios og stiller tingene i den rigtige rækkefølge - ur-dato- autodetect harddiske og CD-drev.
Vent med at OC før den kører normalt.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 19:34 #6
Jeg skal ikke overklokke noget jeg vil bare gerne den kører for det har den overhovedet ikke gjort. Den siger tre høje beep og gentager så dette i det uendelige. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med system running at a lower frequency.

Jeg har fået held af at starte med 100 mhz * 10 altså 1000 mhz men jeg kommer kun til beep lydende.

Mads
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 19:52 #7
Har det kørt før eller har du lige samlet den ? - Hvis du lige har samlet den så tjek dine \"led\" kabler. Der skal sidde en \"speaker connector\" som muligvis kan sidde forkert.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:53 #8
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:54 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:55 #10
se om du kan finde de beep her, det hjælper på forståelsen!
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 19:57 #11
Hvor stor er den CPU du har sat i??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 19:57 #12
Tjek også at dine Ram kører 133 mhz istedet for 100 som er default.
Det kunne være det den mener med at den kører ved \"lower frequency\"
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 19:59 #13
Du skal kigge i BIOS under \"DRAM FREQUENCY\"
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 20:00 #14
Jeg tror sku det var det led kabel kludedukken. Jeg kyssede dig sku hvis du var her. Tak for hjælpen jeg tillader mig dog lige at vente med at lukke spørgsmålet til jeg er helt sikker.

Mads
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 20:02 #15
Okay - Tjek evt. også dette med Ram hastigheden.
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 20:02 #16
\"system running at a lower frequency\" Kan også betyde at den er sat for højt! Kan defineres på 2 måder!
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 20:31 #17
Nu siger den ikke noget men når den har fundet cdrom drev og harddisk ja så går den bare i sort skærm. Er der nogen der ved hvad der nu er galt???

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 20:47 #18
Den når til at detecte harddisk og cdrom og derefter står den stille den prøver ikke at boote overhovedet.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 20:48 #19
Min cpu er en duron 1000 mhz.
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 21:20 #20
Hvad har du rodet med her i \"pausen\"?
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 21:29 #21
Jeg har fået den til at starte uden at sige beep men nu kan jeg ikke få den til at boote.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 21:30 #22
Den går bare kold når den har detected harddisk og cdrom som den iøvrigt finder helt fint.

mads
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 21:33 #23
Har du angivet \"HDD-00\" eller noget der ligner som bootdisk ?
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 21:34 #24
Jeg har taget alt overflødigt ud af maskinen så det kun er grafik kort der sidder i men der sker bare ikke en skid.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 21:36 #25
Række følgen har været mange ting først a drev så derefter cdrom drev og harddisk som nummer 3 men jeg kan ikke få den til en skid uanset hvordan jeg skal dog lige have fat i en xp cd for at se om jeg kan boote fra cdrom drevet.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 21:59 #26
Prøver med en anden cpu og ser om det hjælper.

mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 22:16 #27
Nu har jeg prøvet med en anden cpu det er nøjagtig det samme og den oprindelige cpu virker fint da det er den der kører i denne maskine nu.

Mads
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 22:27 #28
Kan du ikke komme i bios og \"setup defaults\" ? Bare for at starte forfra!!
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 22:32 #29
Jo men det gør ingen forskel.Jeg prøver lige igen. for en sikkerheds skyld.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 22:36 #30
Har lige prøvet igen men sort skærm.

Jeg fatter ikke hvad det kan være udover bundkortet. cpuen virker fint grafik kortet har jeg forsøgt at skifte har taget alt andet ud den finder fint nok harddisk og cdrom. a drevet har været skiftet hvor den i øvrigt læser en gang imellem uden at gøre en skid mere. Jeg synes den burde sige noget i retning af \"no OS found\". Nogen gode ideer.

Mads
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 22:39 #31
Prøv lige at trykke dit grafikkort og Ram i bund!!!
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 22:48 #32
Jeg prøver lige at skifte rammen men og grafikkort.

Mads
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 22:51 #33
nu har i snart skiftet det hele ud ;o)
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 22:57 #34
retaxes> Har du ingen ideer??
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 23:11 #35
Næh, har madshenrik set på hvad de beepkoder betyder og kan han kende dem igen?
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 23:12 #36
Jeg har lige smidt ram over i min egen maskine og det kører fint har prøvet med min ram i den anden maskine men det kører heller ikke.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
13. december 2001 - 23:13 #37
Har også skiftet grafik kortet. Har heller ingen effekt.

Mads
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 23:28 #38
er det en computer du selv har samlet?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 23:59 #39
Bruger du PC133 Ram i maskinen ?

Tjek at der under \"Video memory Cache mode\" står UC. Anden indstilling kan forhindre at den vil boote.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
14. december 2001 - 00:14 #40
Jeg har selv samlet den. Ja det er pc133 jeg kigger i morgen om Video memory Cache mode står korrekt.
Men jeg forstår det efterhånden ikke nu har jeg haft mere eller mindre alle enheder over i en anden maskine hvor de kører fint men det asus bundkort vil dælme æ da.

Mads
Avatar billede kludedukken Nybegynder
14. december 2001 - 00:17 #41
Ja det lyder sq lidt underligt. Prøv evt. med manualen til hjælp at gennemgå alle jumpers på kortet.
Avatar billede madshenrik Nybegynder
14. december 2001 - 00:21 #42
Har kigget dem igennem flere gange og kan ikke se noget der står forkert i forhold til manualen.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
14. december 2001 - 11:46 #43
Nu virker det pludslig. Jeg prøvede at tage alle andre \"led\" kabler af end reset og power og det var åbentbart det. Det er fandme også irriterende at de ikke kan skrive det samme på kablerne så man ved hvad der passer sammen.

Men nu kan jeg selvfølgelig ikke få xp til at køre. Den siger \"cannot mount boot device\" eller noget i den stil.

Mads
Avatar billede madshenrik Nybegynder
14. december 2001 - 15:25 #44
Nu kører skidtet. Tak for hjælpen. Det er åbentbart rimelig vigtigt at de skide led kabler sider rigtigt.

Mads