Avatar billede senior54 Novice
13. december 2001 - 17:58 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Opkobling (skrå/streg) tilmelding.

Når man har lagt metatags i på sin hjemmeside, skal man så også tilmelde sig de forskellige søgemaskiner for at blive opkoblet?
Avatar billede senior54 Novice
13. december 2001 - 19:23 #1
Det drejer sig om de gratis søgemaskiner
Avatar billede power_t Nybegynder
13. december 2001 - 22:35 #2
Ja, du bør tilmelde din side til de største søgemaskiner: Google, Altavista, AllTheWeb m.fl. så de \"får øje\" på din side. Herefter vil dine metatags hjælpe dig til at få en forhåbentlig god placering.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. december 2001 - 09:02 #3
Nu er der meget mere end metatags, der er vigtigt i denne sammenhæng. faktisk betyder metatags ikke særligt meget og hvis du anvender dem forkert, kan de virke direkte modsat.

Læs mit svar her http://www.eksperten.dk/spm/137425 og gør lige så.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
14. december 2001 - 21:53 #4
Star med at tilmelde dit site til de forskellige indeks:
jubii.dk
yahoo.dk
dmoz.org
chart.dk

når du har registreringer i disse, kan du med fordel tilmelde til f.eks. google.com.

Liste med danske søgemaskiner
http://www.digital-marketing.dk/seo/soegemaskiner.htm
Avatar billede senior54 Novice
15. december 2001 - 17:17 #5
blizzardmaster: Jeg har tilmeldt mig på jubii, men det tager nogen tid inden de optager mig. Jeg kan blive optaget omgående hvis jeg vil slippe nogle slanter. Er der ikke nogen man automatisk bliver optaget på, eller skal man nødvendigvis \"kontakte\" søgemaskinerne?
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
15. december 2001 - 17:37 #6
Hej senior54

Jubii er forholdsvis lang tid om at optage links, såfremt der ikke er betalt. Det kan godt tage nogle måneder inden dit site er med. Såfremt det er et kommercielt website skal du betale, da det ellers vil tage meget lang tid inden dit site optræder i Jubii.

En søgemaskine (robot) følger links, så er dit site registreret på forskellige sider, der allerede kendes af søgemaskinerne, skal de nok komme til dit site på et tidspunkt. Men jeg vil anbefale at du tilmelder til f.eks. Google alligevel.

Den bedste måde at komme med i søgemaskinerne på, er at foretage manuel tilmelding til hver enklet maskine.

Tilmeld også til yahoo - gøres ved at finde relevant kategori og derefter klikke på knappen tilføj website.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2001 - 21:37 #7
Jubii er begyndt kun at sortere efter afsenderens navn.

Der er ikke nogen bestemt fordel i, f.eks at ligge i kategorien \"Webdesignere\" eller kategorien \"Vittigheder\", for så straks du hedder noget med P til efternavn ender du for langt nede.

Min hjemmeside ligger i \"Webdesignere\" ... under S! Google sorterer efter kvalitet og linkpopularitet.

Jeg får færre og færre besøg fra Jubii.
Avatar billede senior54 Novice
19. december 2001 - 21:21 #8
Spørgsmålet er:
Er det nødvendigt at tilmelde sin side til søgemaskiner, når der er lavet metas på indekssiden, eller finder søgemaskinerne selv siden?
Avatar billede nettips Nybegynder
21. december 2001 - 11:26 #9
Du kan sagtens vente på, at søgerobotterne finder dit site, men der kan gå lang tid, inden de kommer forbi.
Hvis jeg var dig ville jeg lægge metatags på siden - især Title - jeg ville tilmelde mig dmoz.org og nogle af de store amerikanske søgemaskiner (plus alltheweb).
Herefter venter et stort stykke arbejde med at tilmelde til de danske søgemaskiner.
Jubii er godt at stå i, så tilmeld dig allerede nu. Så er der håb om at du indekseres i løbet af 2002 eller 2003...
Husk også Yahoo.dk, 1klik.dk, Infoside.dk og alle de andre. Brug http://home3.inet.tele.dk/elgo som udgangspunkt.
Du skal huske på, at jo flere der linker til dig, jo bedre placering vil du opnå i visse søgemaskiner, fx. Google.

Du kan evt. anvende et stykke software der hedder Webpositions. Du kan hente en gratis testversion på http://www.webpositions.com.
Webpositions kan automatisere dine tilmeldinger i de større amerikanske søgemaskiner, og så er du på vej.
Good luck!

Allan B. Bojsen
http://www.nettips.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2001 - 20:00 #10
Som nettips skriver finder der automatiske værktøjer, webposition gold, er et af de bedre, du skal bare anvende dem med megen forsigtighed, Det er ret let for en søgemaskine at se at der anvendes et sutomatisk værktøj, flere af dem er begyndt at banne brugen af disse værktøjer, da masse tilmelding og masse forespørgsler på søgeord (når værktøjerne skal kontrollere placering) belaster søgemaskinerne meget uden at det giver den trafik søgenaskinerne er beregnet til.
Mit råd er derfor altid GØR DET MED HÅNDEN ;-), det kommer du længst med
Avatar billede senior54 Novice
25. december 2001 - 12:15 #11
Dette er spændende, jeg hæver lige til 60 point.
Avatar billede senior54 Novice
25. december 2001 - 12:19 #12
Hvis man har tilmeldt sig en søgemaskine - og blevet optaget - kan man så bare ændre i sin metatags med nye søgeord og søgemaskinen opdaget det selv på dens vej næste gang. Feks. på Jubii?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. december 2001 - 16:45 #13
for jubii er svaret nej, da jubii er et index. For jubiis vedkommende er der betaling for søgeord, hvis du vil have ændret skal du have pungen op.

For søgemaskinerne er det heller ikke bare lige. Der skal være sammenhæng mellem dine META tags og dit indhold (dine overskrifter, link tekster, dine ALT tags, dine filnavne m.m.) hvis du vil have det til at virke effektivt, Der er med andre ord tale om en helt ny hjemmeside, hvis det skal have effekt. Det er klart at hvid du totalt har ændret din side, vil ændringen slå igennem næste gang søgerobotten kommer forbi, men det kan tage meget lang tid.

Som jeg har skrevet før, er metatags næsten ubetydelige, der er næsten ingen af de professionelle, der tillægger dem nogen betydning
Avatar billede nettips Nybegynder
28. december 2001 - 15:56 #14
Det kan oftest betale sig at ændre beskrivelsen af siderne, hvis indholdet også ændres.
Husk også at TITLE er en af de vigtigere meta\'er, så her bør du finde en titel, der rammer sidens indhold.
Hvis der anvendes uoverensstemmende metatags i forhold til hjemmesidens indhold, risikerer du at din side sies fra, fordi søgerobotten anser det for at være bevidst manipulation (spam).

Mht. Webpositions Gold støtter jeg Bufferzone. I stedet for at blive tilmeldt en masse søgemaskiner via hjælpesoftware, så foretag en manuel tilmelding i de største: brug 6-8 timer på at blive listet i de vigtigste og overvej nøje dine søgeord, når du tilmelder dig i søgeindex (fx. Jubii).
Avatar billede senior54 Novice
28. december 2001 - 21:51 #15
Jeg kan godt se, at det er noget af en jungle og finde rundt i. Jeg har været på http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/cgi-bin/ubbcgi/Ultimate.cgi
og det bliver man jo ikke mindre forviret af.
Jeg kan se at I \"bufferzone\" og \"nettips\" begge har jeres hjemmeside. Hvad gør I for at gøre opmærksom på jer selv?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. december 2001 - 12:58 #16
Almidelig søgemaskineoptimering. Det samme som kunder betaler mig for at gøre ved deres sider. Det er ikke let at svare kort på, der er mange småting, der hver især hjælper
Avatar billede blizzardmaster Nybegynder
30. december 2001 - 10:42 #17
Nu er der snakket meget omkring meta tags,  rigtige titles osv. - men første step, er at se på den tekniske opbygning af sitet.

Benyttes frames ?
På hvilken server kører sitet?
Genereres siderne dynamisk ?

Det hjælper ikke noget at gøre en masse rigtige ting på sitet, hvis søgemaskinerne alligevel ikke kan indeksere siderne. Derfor skal du starte med at kigge på opbygningen.
Bruger du frames, så lav et site uden frames. Eller lav nogle nye sider uden frames som kobles sammen med det nuværende.

Kig på den url-streng der generes når en side hentes, indgår der \"underlige\" tegn som f.eks. ? -
så kan søgemaskinerne ikke \"læse\" dit website.
(Google er dog en undtagelse - der er andre søgemaskinerene der også kan (Ved betaling))

Der er forskellige løsninger, såfremt der generes sider dynamisk med \"underlige\" tegn i url. Løsning afhænger af hvilken teknologi der benyttes samt hvilken server sitet kører på.

Så start med at få disse ting på plads omkring teknikken.

Avatar billede nettips Nybegynder
08. januar 2002 - 13:14 #18
Statistik fra serveren kan fortælle mig hvorfra mine besøgende kommer og hvilke søgeord de evt. har benyttet i søgemaskinerne.
Jeg tror at diverse marketingbureauer i fremtiden skal lære deres ansatte lidt om søgemaskineoptimering og vigtigheden i at have et website, der tager højde for en masse ting, som Bufferzone ganske rigtigt siger: - Det er ikke let at svare kort på, der er mange småting, der hver især hjælper.

Der er folk/firmaer der lever af denne søgemaskineoptimering, så vi almindelige \"søgemaskinehobbyster\" må følge med så godt vi kan. Held og lykke!