Avatar billede renec Nybegynder
05. april 2000 - 10:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Close window

Hej

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre men dette er hvad jeg gerne vil kunne gøre.

Jeg har en website som åbner at vindue med frameset når man åbner index.html. I top framen har jeg så et X icon som skal lukke browser vinduet når man klikker og åbne yahoo eller lign i det vindue bagved, som jo åbnede browser vinduet.

Hvis jeg ikke fik forklaret ordenligt, så sig til :)

Mvh
René
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 12:58 #1
Alle windows applikationer modtager tastetryk via Windows Messages. Det er derfor blot et spørgsmål om at "grappe" den message der hedder KeyPress eller KeyDown, se på hvilken tast det er og derefter ændre værdien af denne til TAB (09) og sende den videre.

Til dette bruger man normalt Windows API kald, hvis ikke lige programmeringssproget understøtter det direkte.

Lige hvordan det er med JavaScript ved jeg desværrre ikke, men havde det været Delphi eller Visual Basic var det let nok.

Prøv at undersøge hvilke muligheder du har for at "snuse" til hvilken tast der er trykket inden du afgør hvad den skal bruges til. Hvis du kan det, kan du også ændre værdien sådan at den opfører sig som du vil ha' det.
Avatar billede renec Nybegynder
05. april 2000 - 13:04 #2
hej

dit svar er jeg ikke sikker på jeg kan bruge til noget da det ikke er et taste tryk, men et link jeg skal bruge.

Link skal være på et ikon (billede i gif format).

Rene
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 13:04 #3
Undskyld renec,

Mit svar var slet ikke til dig. Jeg fik valgt et forkert spm. da jeg skulle svare. Jeg beklager.
Avatar billede renec Nybegynder
05. april 2000 - 13:07 #4
ok :)
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 13:08 #5
Jeg forstår godt hvis du har kløet dig lidt i nakken da du læste det, men alstå: Undskyld !

Og desværre må jeg samtidig sige at min ekspertise desværre ikke er omfattende nok til at hjælpe dig med dit problem. Jeg håber at der er anden der kan..
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. april 2000 - 13:09 #6
Og, husk at afvise mit svar så det ikke ser ud som om spm. allerede er besvaret når man ser i listen over nye spm.
Avatar billede renec Nybegynder
05. april 2000 - 13:12 #7
Helt ok :) Jeg har selv gjort det samme en gang! hehe!
Avatar billede hage Nybegynder
05. april 2000 - 15:14 #8
Dit baggrundvindue (det der åbnede det nye) kan du få adgang til ved at skrive "opener":
f.eks. opener.location.href = 'http://www.yahoo.dk';

det nye vindue kan du få adgang til ved at bruge "self":
f.eks. self.close();

Begge dele kan du kyle i en funktion, som bliver kaldt "onClick" på en knap...