Avatar billede mads11 Nybegynder
13. december 2001 - 14:30 Der er 15 kommentarer

Computer Køb

Hvor lang tid ville der gå, inden jeg skulle opgradere igen, hvis jeg købte sådan en maskine?

Bundkort    ECS K7S5A ATX    kr 625,00

Diskette Drev    Diskette Drev Teac FD-235

DVD-Drev    Samsung SP-616 Bulk

Grafikkort    AOpen MX400-V TV-Out

Harddisk    Maxtor DiamondMax Plus 40 40.9GB

Kabinet    Aashima MidiTower W-400 ATX

Modem    NetComm 56K    kr 179,00

Mus    Logitech Pilot Mouse Combo

Processer    AMD Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz)

Ram    SDRAM PC133 Veritech 512MB

Tastetur    Logitech Deluxe Access Bulk

Skærm    Hansol 710A
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
13. december 2001 - 14:32 #1
Der er bedre ting på markedet i morgen!....Den virker også om 3 år! Hvornår har du lyst og penge til at opgradere?
Avatar billede mads11 Nybegynder
13. december 2001 - 14:36 #2
Ja, men hvis jeg skal bruge den til spil musik og film. Kontorprogrammer, widnows XP osv. er den da god nok...... Ikke?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 14:36 #3
Det kommer helt an på dine egen krav til din pc. Hvis de vokser væsenligt, så skal du måske opgraderer allerede efter ½ til 1 år i en eller anden retning, så jeg vil da mene, det er noget, du må spørge dig selv om.

Hvad skal du bruge din pc til?
Forventer du at skulle installerer meget software?
Hvor stor en stabilitet forlanger du?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 14:38 #4
Hvis du skal bruge den til musik, spil film m.v. så vil jeg tro at du allerede inden for det næste halve år skal opgradere. Du kan ikke nøjes med sådan en lille hardisk.
Avatar billede mads11 Nybegynder
13. december 2001 - 14:38 #5
Er der god stabilitet på systemet her? Jeg har skrevet hvad jeg skal bruge den til. Men hvornår begynder den at blive for langsom?
Avatar billede mads11 Nybegynder
13. december 2001 - 14:39 #6
kharder-> Hvilken harddisk sakl jeg så have`?? :>
Avatar billede gpa Nybegynder
13. december 2001 - 14:50 #7
Prøv at kigge i det sidste nye AOD der er en test af maskiner hvor Zitech har vundet. Måske denne konfiguration er interessant for dig. Ligeledes var der en test af harddiske for ikke så længe siden, værd at kigge på.
Avatar billede bentn Nybegynder
13. december 2001 - 14:50 #8
Det emne har jeg snakket med mange om., men spørgsmålet er vel mere om, har du brug for en ny computer her og nu? - og har man det så køber man nu. Der vil altid være noget bedre på marked i nærfremtid, sådan er det jo med meget.
Men du ved hvad den skal bruges til, spil, musik, film ect.- det eneste du skal så sætte dig ind i er at, undersøge hvad det kræves at rode med de emner du nævner.
f.eks. film...skal du lave lidt hjemmevideo? Skal du til at lave videoredigering? osv...for så skal bare finde ud af hvad der skal til for at indfri de ønsker.En ting er dog vigtigt, sørg for at du kan opgradere på maskinen.

Avatar billede bentn Nybegynder
13. december 2001 - 14:59 #9
er din økonomi til det helt store så da en større harddisk MEN - en harddisk på 40Gb er udemærket, har selv rodet med video ect og jeg har en på 30Gb..men du skal købe en cd-rom brænder, så smider du bare nogle af de ting på cd\'er.- en brænder er vigtig !

Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 16:05 #10
Du skal da have en disk på 80 GB med det formål du beskriver, for ikke at løbe tør for diskplads ret hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 16:05 #11
Hvad vil du med et modem, skal du ikke have adsl?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. december 2001 - 21:23 #12
ja 80 Gb er et godt valg, jeg er selv ved at løbe tør for plads og du sku måske også vælge et større grafikkort et Gforce2 GTS el. PRO el. noget ligende da menge af de nye spil idag begynder med at blive krævene såsom wolfenstein
og alien vs predetor 2 osv og de bliver mer og mer krævene
hele tiden
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 22:54 #13
Du mangler da også en brænder , hvis du altså ikke har den allerede.
Avatar billede bentn Nybegynder
13. december 2001 - 23:45 #14
80Gb...!!- Hvad ?, har man en brænder kan man altså godt nøjes med mindre, men okay det er ikke min pengepung.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2001 - 01:02 #15
Så har vi det igen, pengepung er ikke stor nok til det faktiske behov, altså vil en upgradering nok komme på tale inden for det næste års tid. Til den tid kører cpu også dobbel så hurtigt som idag.