Avatar billede swish Nybegynder
13. december 2001 - 14:06 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Et stort problem!

Hej Eksperter!

Jeg er ved at lave en hjemmeside i dreamweaver.

Der er 2 frames på hjemmesiden (top og bund).

Mit prolem består i at når jeg sætter noget ind i rammen, som jeg har placeret i det øverste frame, passer det ikke med det jeg indsat i min ramme i det nederste frame.

Når jeg afprøver det i min browser er der en lille forskydning på de 2 frames på nogle få pixels.

Det gør jo at det ikke ser særlig fedt ud, da designet ikke hænger sammen.

Hvad er det der sker, kan I hjælpe mig med at få løst problemet?

swish.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2001 - 14:07 #1
Kan du ikke oploade siden?
Avatar billede swish Nybegynder
13. december 2001 - 14:09 #2
Nej det kan jeg ikke, for den er slet ikke færdig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2001 - 14:09 #3
Kunne måske også tænkes at du ikke har samme margin på dine sider..

Fx.
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
13. december 2001 - 14:10 #4
Som pelkjaer siger, upload det så vi kan se det

Ellers kan du emaile det til mig, så ka jeg kigge på det: eksperten@food4u.dk
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
13. december 2001 - 14:10 #5
du skal vel bare sætte marginheight=0 marginwidth=0 frameborder=0
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
13. december 2001 - 14:14 #6
Avatar billede bojohansen Nybegynder
13. december 2001 - 14:18 #7
Brug dette body tag på begge sider :

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" rightmargin=\"0\" bottommargin=\"0\">

Eksempel på frame set :

<frameset rows=\"183,*\" frameborder=\"NO\" border=\"0\" framespacing=\"0\" cols=\"*\">
  <frame name=\"topFrame\" src=\"/UntitledFrame-2\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" >
  <frame name=\"mainFrame\" src=\"/Untitled-1\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
</frameset>
Avatar billede swish Nybegynder
13. december 2001 - 14:22 #8
Jeg har lige fundet ud af noget.

Hvis der ikke skal scrolles på siden virker det helt fint! Er det ikke lidt mærkeligt?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
13. december 2001 - 14:22 #9
Så kan jeg vel også lige så godt lægge et svar.