Avatar billede mengo Nybegynder
13. december 2001 - 12:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Event ID fejl

Hej

Jeg er ikke sikker på det er den rigtige gruppe, men her kommer
spørgsmålene.

Jeg har et windows2000 netværk. Jeg får en del fejl på nogle af mine
Servere. Ikke på DC\'en, men på de andre.  Jeg har søgt på Knowledge base og
har da også fundet nogle svar på på spørgsmålene, men de passer ikke rigtig
på mine servere.

Event ID 8032  : BROWSER
The browser service has failed to retrieve the backup list too many times on
transport \\Device\\NetBT_Tcpip_{97B2A20D-1AB5-45FE-9895-A96A3DF41BAB}. The
backup browser is stopping.

Event ID 54
The Windows Time Service was not able to find a Domain Controller. A time
and date update was not possible.

og Event ID 64
Because of repeated network problems, the time service has not been able to
find a domain controller to synchronize with for a long time. To reduce
network traffic, the time service will wait 960 minutes before trying again.
No synchronization will take place during this interval, even if network
connectivity is restored. Accumulated time errors may cause certain network
operations to fail. To tell the time service that network connectivity has
been restored and that it should resynchronize, execute \"w32tm /s\" from the
command line.

Nogen der kan fortælle mig hvorfor disse opstår og ikke mindst hvordan jeg kommer af med dem!!!
Avatar billede asogaard Nybegynder
13. december 2001 - 12:20 #1
Prøv at gå på http://www.eventid.net de har ofte de løsninger man mangler...

Mvh
- Anders
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. december 2001 - 12:56 #2
Er der slet ikke noget af det MS skriver i deres Knowledge Base der hjælper dig?

/Thorsten
Avatar billede mengo Nybegynder
13. december 2001 - 12:59 #3
Næhh  De løsninger de har er beregnet til servere med flere netkort og/eller NetBios installeret. Jeg har ingen af delene.

Derfor må der været noget andet galt
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. december 2001 - 14:13 #4
Til den sidste er der jo flg. link der kunne være noget.
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q258059
Med hensyn til den første står der noget om at din masterbrowser kunne bruge en forkert subnet mask. Har du chekket dette?
Avatar billede mengo Nybegynder
13. december 2001 - 15:43 #5
jep jeg checket min subnet mask!!