Avatar billede ambroz Nybegynder
13. december 2001 - 11:20 Der er 12 kommentarer

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Hvad kan der være galt??
Min pc hopper ud af spil uden varsel, nogen gange til desktop, andre gange rebooter den. andre gange får jeg blå skærm med bl.a. ovenstående meddelelse.

Har både prøvet XP og win2000PRO.
Der er ingen konflikter i Device Manager, og jeg bruger de nyeste nVIDIA drivere til mit grafikkort. Kan det være hardware der ikke fungerer??

Har haft problemet siden jeg købte computeren for nylig. (selv samlet)

Specifikationer: AMD T-bird 1400, Soltek SL-75DRV motherboard, SUMA GeForce 2PRO m. 64 DDR-RAM, 256 DDR-RAM, soundblaster live-kort, ældre 8 Giga HD..

Det ku være lækkert at få lidt hjælp, da jeg er godt træt af det.

Ambroz
Avatar billede egadm Nybegynder
13. december 2001 - 11:29 #1
prøv at lægge den har patch på

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^871^2367,00.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 11:30 #2
Jeg har i lang tid døjet med det problem, det løste sig til sidst ved at mit C: drev pludselig forsvandt så jeg blev tvunget til at formatere drevet under et forsøg på at reparere WinXP.
Det kunne jeg ikke da partitonen var smadret, en formatering og ny  installation har hjulpet, nu ser jeg ikke fejlen mere.

Jeg har mit gamle Win2k mistænkt for at ha\' fragmenteret og låst de fragmenterede filer, ellers ville fejlen stadig være der.

Lav en helt ren formatering inde fra Boot-CD, ikke med fdisk, og lav så en ny installation.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 11:31 #3
egadm > den url er død tilsyneladende!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 11:43 #4
Skulle du endelig prøve noget måtte det være denne http://www.electic.com/download/download.cgi?v=1007511098
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 11:48 #5
retaxes> Han skal bare skrive den rigtigt!!  :))
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_756_3734^871^2367,00.html
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 11:49 #6
HA! Jeg kan squ heller ikke!! Det er lige det sidste af urlen der ikke markeres!!  ;))
Avatar billede ambroz Nybegynder
13. december 2001 - 11:51 #7
Uuha, jeg har ellers formateret og geninstalleret utallige gange... Men jeg må lige prøve de patches..
Virker de også i XP??
Mht. Via 4-in-1 drivere, så går det galt når jeg inst. dem i XP.. Så siger den at der er ny hardware, og at den ikke kan finde drivere..??
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:07 #8
ambroz>> Det var netop en diskussion omkring nvidia 23.11 som nikolajdu havde advaret imod, til sidst kom bullet med den link jeg gav dig sidst, den fik nvidia driveren 23.11 til at køre hos mig.
Patchen stopper et loop der får computeren til at fryse, men du kan læse noget om den på url\'en.

Som sagt har jeg endnu ikke set DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL siden min forrige installation af WinXP, den har kørt perfekt siden i søndags.

Det skal siges at jeg havde fået utallige advarsler om at der var noget galt med min harddisk, næsten hver gang jeg bootede insisterede windows på at scanne harddisken, men der var aldrig nogen fejl at se i status efter endt scanning?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:08 #9
PS: på nuværende tidspunkt nøjes jeg med at bruge den indbyggede nvidia driver, der vistnok hedder 12.11, jeg har derfor heller ikke installeret patchen.
Avatar billede ambroz Nybegynder
13. december 2001 - 12:18 #10
retaxes> ja, jeg må jo prøve lidt videre. Jeg kan ikke give svar eller point før tidligst imorgen, da com\'en står derhjemme, og der er jeg ikke på nettet endnu.
Mht, HD så har jeg ikke haft det problem (endnu).
Men tak for tippene, og lad endelig flere af dem komme, heh..
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:22 #11
det er bare iorden ;o)
Avatar billede print Nybegynder
01. januar 2002 - 21:35 #12
Dit problem er et driver problem, check alle dine drivere om de fungerer som de skal, altså hent de nyeste drivere, og vær opmærksom på at det jo også kan være et kort i din maskine der ikke understøttes i win2000 eller XP, og ikke alle spil fungerer under disse styresystemer.