Avatar billede access-idiot Nybegynder
13. december 2001 - 09:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Rapport

Heeejsa.

Jeg har lavet en rapport i Access som indeholder alle mine felter fra mine tabeller.

Jeg kunne godt tænke mig at når jeg valgte at åbne min rapport der så kom en boks hvor jeg f.eks. kunne indtaste at den kun skulle åbne tabellerne fra ID5 til og med ID40. Hvordan gør man dette?

Har set det i et eksempel på en hjemmeside, men der var ingen beskrivelse af hvordan det var blevet lavet...
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 10:02 #1
make a query based on your table. Then add two criteria for exampe [MinID] and [MaxId] then alter the report to use the query instead of the report.
You will be asked to enter these fields.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 10:04 #2
In the query criteria for the column ID (or what ever the column is called add the following.

Between [MinID] and [MaxID]
Avatar billede access-idiot Nybegynder
13. december 2001 - 10:25 #3
Hey Terry. Du bliver nødt til at udtrykke dig på dansk, kan ikke forstå hvad du mener. Ellers må du skrive et Step by Step-forløb...
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 10:28 #4
Send databasen til dkTeBrSa@europe.lego.com
Avatar billede access-idiot Nybegynder
13. december 2001 - 10:30 #5
Ellers mange tak Terry... Det er pænt af dig, men det er meningen at jeg skal lære og forstå hvordan det er man gør, så det vil ikke hjælpe at du laver det for mig...

Ellers mange tak for dit tilbud.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 11:16 #6
OK, kan kan jeg godt forstå!

Ved du hvordna man opretter en forespørgsel?

Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 11:16 #7
hvordna  = hvordan
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2001 - 11:40 #8
I forespørgselen (query) skal du vælge alle de felter du ønsker at  se i rapporten. Feltet der indeholder ID’en (ID5 til og med ID40) skal du nu laver en filter på (criteria/kriterium). Du skal indtast følgende i criteria feltet. Criteria (filter) feltet er feltet lige under den lille afkrydsnings boks til ID kolonnen.

Between [MinID] and [MaxID]

Gem forespørgselen.

Hvis du nu starter (Run) forespørgselen vil du bliv bedt om at indtaste to værdier. Resultatet af forespørgselen er de linier der kun har en ID indenfor du to indtastet værdier.

Nu skal vi have forespørgselen overført til rapporten! Du skal nu ændre RECORD SOURCE fra den oprindelige tabel til forespørgselen. Det gøres i rapportens  properties (data, record source)

Det er det!
Avatar billede access-idiot Nybegynder
14. december 2001 - 08:15 #9
Terry du er jo en Superhelt... Var slet ikke klar over at det faktisk var så \"nemt\". Man skal jo bare vide hvad der skal skrives, så er det jo godt at du er her... hæ hæ.

Der virker præcis som det skal! Alle point til dig... Der er ikke noget der ! Hæ hæ...

Du må forresten undskylde at jeg først skrive tilbage nu, men skolens Internet har været nede.

Lige en anden ting. Jeg har fundet det en gang før, men nu kan jeg ikke finde det igen. Hvordan er det jeg gør så der kun bliver udskrevet 1 post på hver side i rapporten. (Ved ikke lige om det er det det hedder) Hvis du kan huske det ville det være fint hvis du ville skrive det, ellers er det bare okay... Du må have en super god jul....
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2001 - 08:24 #10
Set Force new page property for the detail line to
Before OR After Section.

Avatar billede terry Ekspert
14. december 2001 - 08:24 #11
An a Merry Xmas to you too!