Avatar billede nebbelunde Nybegynder
13. december 2001 - 05:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MailserServer...igen...

Jeg har sat min mailserver op, og den virkede fint for et stykke tid.
Jeg kan ikke sende via min server fra klienten.
Jeg kan sagtens modtage mails fra andre servere, og sende fra \"web interfacet\".

Jeg har TDC ADSL, og bruger zoneedit.com´s DNS server.

Har sat den til at bruge \"backup-mx.tele.dk\" som 2. prioteret server..

Nogen der har en ide til hvad kan være gået galt?
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
13. december 2001 - 05:34 #1
Det skal lige siges at der ikke er \"SMTP Authentication\" på.
Og de computere der sidder på samme Switch har ingen problemer.

Hvad hjælper det at TDC sætte en nok så fin backup server op så andre servere kan finde min, når klienterne ikke har en chance for at dele deres oplevelser via email?

/Mathias
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. december 2001 - 06:42 #2
TDC lukker vistnok for port 25 og 110, så du skal muligvis definere nogle andre...
Avatar billede cypher00 Nybegynder
13. december 2001 - 10:33 #3
brosnjikov-->>Nå han nu siger at det virker på de andre computere er det nok ikke portene tror du vel?
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
13. december 2001 - 13:51 #4
Jo, men de computere der kører på samme switch går vel ikke på nettet for at finde serveren. Switchen gemmer vel IP adressen således at der er direkte forbindelse...eller hvad? De kører jo over gateway og DNS....
Er der en der har lyst at prøve at få kontakt er i velkommen.

SMTP mail.nebbelunde.dk (der er også Web adgang)

/Mathias
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
13. december 2001 - 13:53 #5
jeg kan sagtens bruge den via port 26, men det hjælper jo ikke, da andre ikke kan sende ind...
mail.nebbelunde.dk port 25
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. december 2001 - 14:26 #6
Takker :o)
Det skulle ikke være noget problem, hvis du etablerer et dedikeret subdomain til POP3 og et til SMTP. Jeg kan f.eks. sagtens få adgang til min TDC mail gennem port 24 og 109...
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
13. december 2001 - 15:07 #7
Hvordan gør man så det?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. december 2001 - 15:14 #8
Don\'t know...
Har selv bakset med det, men måtte udskyde det!