Avatar billede mkpenus Nybegynder
13. december 2001 - 01:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Daewoo 19\" CMC-901D: er det en acceptabel skærm?

Som titlen siger er denne skærm noget værd, jeg kunne ingen tests finde men folk jeg kender siger det er en god skærm...Hvis nogen skulle have erfaringer med den vil jeg meget gerne høre fra jer =)

MVH
Keller
Avatar billede Beach Mester
13. december 2001 - 01:30 #1
Nu kender jeg ikke lige den skærm, for ikke at sige mærket så der må du ikke tage mig på ordet!
Men...
Har selv lige invisteret i en 19\" skærm så på den front er jeg med:-)
Efter at have prøvet en hulens masse forskellige skærme, både af mærker jeg ikke kender og de kendte, faldt valget på en Sony 19\" CPD-E400P
De oplyser for det første hvor meget af skærmen man faktisk KAN se (18\"), der er 3 års on-site garanti hvor de inden for 24 timer ombytter skærmen hvis der går ged i den. Skærmen har et triniton billedrør som står så hamrende flot i skarpheden og farver + kontrast er helt i top.
Hvad skal man så betale mere for det i forhold til din skærm? Nu ved jeg ikke hvad du skal bløde, men på http://www.edbpriser.dk står den til 3265,- her: http://www.bj-trading.dk/menu.asp?vare=Daewoo-2
Jeg har selv betalt 4.269,- inkl forsendelse mm.

Så..... Lagt op i mod et firma der (tror jeg) ikke selv fremstiller billedrør og de fleste af den anden elektronik selv... Så ville jeg da nok smide de 1000 dask mere i en skærm du kan regne med er i en meget høj standard i mange år frem.

Men som jeg afslutningsvis altid må sige inden man drøner ud og smider de mange penge i hovedet på en hardwarepusher: Ville du købe en Mazda fordi din nabo har en, eller ville du selv undersøge hvad der ellers er? Ville du gå ud og købe føromtalte Mazda fordi din nabo lovpriser den til skyerne? Husk her p åat han ALDRIG ville sige at der er noget lort selv om det måske faktisk er det. Der ville være et kanont nederlag for ham at han har lavet en dårlig handel og vil nok aldrig indrømme det med mindre man doper ham med diverse heftige medicamenter *LOL*
Så du skal heller ikke tage mit udsagn som givet, at det er det rigtige valg. Jeps, jeg er da glad for min nye skærm men det er ikke ensbetydende med at det er den skærm der er det bedste for dig:-)

//Beach
Avatar billede Beach Mester
13. december 2001 - 01:30 #2
Skulle jo egentlig have været et svar:-)

//Beach
Avatar billede mkpenus Nybegynder
13. december 2001 - 02:11 #3
hmm har du ikke hørt om daewoo ??

Jeg troede ellers det var Primaclass skærme...hmm

Andre??
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:12 #4
Jeg kender heller ikke skærmen, men der er vel 3 års garenti, så kan det jo ikke gå helt galt! Sammen lign skærme på deres Dot pitch - de dårlige skærme har 0.28, de lidt bedre har 0.26 og de gode har 0.22 - det er i hvert fald noget man altid kan sammenligne på!!

Et dot på en skærm er sammensætningen af en rød, grøn og en blå prik som til sammen danner en dot. Jo mindre den er, jo flotter og skarpere bliver billedet!
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 02:14 #5
I øvrigt kender jeg ingen som har været utilfredse med deres Daewoo skærm, men husk på at en skræm holder mange år, og det er den du sidder og kigger på hele tiden - det er sgu ret vigtigt at man ikke sparer lige netop der! Alt andet bliver jo forældet og udskiftet tit ikke!!
Avatar billede Beach Mester
13. december 2001 - 02:30 #6
>>>mkpenus
Når jeg siger jeg ikke kender til daewoo så er det fordi jeg altid starter fra bunden af og går efter billedrøret først. Dem er der ikke så mange der laver da det er en ret heftig ting at \"opfinde\" og her har Sony, Philips, Samsung, Panasonic mf. jo deres egne fabrikker der ikke laver andet end af fremstille og forbedere netop billedrør. Derefter går jeg efter data samenlignet med pris, service og priserne.

Det kan godt være at daewoo laver en kanon skærm, men jeg kan ikke på deres site finde nogen information om hvilket billedrør der sidder i deres skærme og det er da godt nok det absolut vigtigste i en skærm. Hvis de f.eks. bruger et Phillips billedrør og selv har udviklet resten fra bunden så kan det i bund og grund da være en kanon fed skærm til en billig penge, men.... Det står der altså ikke en dyt om.

Jeg har det lidt på samme måde med cola. Der er en Coke som vi kender smagen af, der er også Pepsi som måske af nogle kan drikkes. Så er der Jolly som for de fleste stinker af xxx. Til sidst så er der en masse noname mærker som ikke smager af det bedste med som da kan drikkes hvis man er tørstig. På samme måde skal du vurdere en skærm. Som 2cool skriver så skal du glo ind i den her skærm i måske de næste 5-10 år, og sæt det op i mod det at købe 10 års forbrug af en cola som du i bund og grund ikke kan lide smagen af!!!

Var den ikke meget god *LOL*

Ang. Sony så har den en Dot Pitch på: 0,24 som er i den absolutte topklasse med mindre man vil batale MEGET mere for dyret:-)

//Beach
Avatar billede 2cool Nybegynder
13. december 2001 - 12:48 #7
>> beach

Øhh, min Sony har altså 0,22 - og den var da ikke vildt dyr taget i betragtning at den kan holde i 10 år!

Jeg giver dig i øvrigt ret i at det kan være flintrende ligegyldigt hvad der står på skræmen, Daewoo eller NettoScreen - bare indmaden og de tekniske data er iorden.

Dells skærme har f.eks. nogle gange SONY indmad og andre gange Philips - jeg ville godt nok føle mig snydt hvis jeg kom hjem med en Philips og jeg havde regnet med det var en SONY!!!

Btw så synes jeg faktisk ret godt om Jolly Cola? :)