Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
12. december 2001 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

capture dv ......flimmer når jeg capture...noget er galt...

hej
jeg sidder her med et dv bånd der er optaget på et af de nye sony camera (DSRD150)
og skal ha det ind min com.. men når jeg afspiller det på mit dv camera    (cannonx m1) kommer der bred vanrette flimmer striper, og noget er helt galt.
er det mon optaget på en anden speciel eller hvad??

-jeg har hørt at de nye camerar kan optage i dobbel hastighed er det mon det ??
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
12. december 2001 - 21:52 #1
uhueee.....
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. december 2001 - 11:44 #2
er det konstant flimmer, eller er det konstante striber i billedet. altså sne eller striber?

uden at vide det er det umuligt at svare!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 08:31 #3
uhueeee...... i´m here.... waiting
Avatar billede cgleerup Nybegynder
14. december 2001 - 10:24 #4
Hvordan køre du signalet ind, med firewire kabel eller med et af de alm. kabler - de såkaldte component og composit kabler, altså svhs og phono?

Hvis det er sidstnævnte du benytter skyldes det formentlig din computers perfomance. Ikke at den nødvendigvis er for lille, men det kan skyldes opsætningen, og for at hjælpe dig her skal man vide lidt mere.

Hvilken computer har du, (HD, Ram, Processor, og som sagt om du benytter firewirekabel eller et andet kabel til at forbinde camera og computer!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:02 #5
sker der noget her eller?
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
26. december 2001 - 17:40 #6
sorry jeg har stresset og ikke fået afsluttet dette spr.

jeg har fundet ud af det.....  det var fordi af det ene kamera var et dv cam og det andet var et mini dv ....

mini dv kan ikke \"afspille\" et bånd fra et dv cam, som optager langsommere
så sorry ingen point til jer

ses
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:23 #7
ingen point???
...men så luk dog spørgsmålet!

Du skal bare vide at mini dv slet ikke kan læse dv da disse bånd er større altså er din kombination mig bekendt ikke mulig, de burde også køre i samme hastighed, men du kan afspille mini i nogle alm. afspiller.

Så du har nok skrevet forkert, men giv gerne en forklarring, for vi skal jo alle lære!
Hvis du har et link til hvor du fandt ud af at de efter sigende ikke skulle køre i samme temp er jeg meget interesseret!

:-)
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
19. februar 2002 - 10:59 #8
Det jeg mente var at når man har en optagelse der er optaget på et dv camm camera, kan man ikke bruge et digetalt camera der ikke er dc cam til at capture det med.
fordi det der det "nye ved dv  cam" er at de optagere i et langsommere tempo (og får deraf en bedre kvalitet)

men omvendt kan du godt burge et dvcam camera til et bånd der er optaget på at minidv camera.......
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. februar 2002 - 11:06 #9
Jeg forstår stadig ikke hvordan du har fået et dv bånd i et mini dvd cam - det skulle ikke være muligt!
Avatar billede mogens_mogensen Nybegynder
20. februar 2002 - 14:15 #10
HMMMM.... maske har jag formuleret mig lidt utydeligt.
men jeg mener at:    et mini DV  bånd      og et DV cam bånd

og mit problem var at jeg ikke kunne capture fra et bånd der var optaget på et DVcam camera, med et  dv camera (som ikke er DV cam).
fordi DV cam  køre i et andet (langsommere) tempo

hehe.. igen lidt knudret men du får da dine point for besværet
ps. lukker man et spr. ved at gi point eller hvad?