Avatar billede benkan Nybegynder
12. december 2001 - 21:45 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Registreringsdatabase

Når jeg starter Windows 98 op, får jeg at vide at reg.databasen ikke kan finde nogle filer. De refererer til nogle programmer som er blevet afinstalleret. Jeg kan bare trykke retur, så bootes der videre, men det er irriterende.
Jeg har kørt scanreg /fix, men uden resultat. Kan man gå ind i reg.databasen og gøre det manuelt?
Avatar billede mr_zzz Nybegynder
12. december 2001 - 22:09 #1
prøv at åbne registrerings databasen og søg efter de pågældende filer og slet hendvisningen til den så så skulle den gerne stoppe med fejl meddelesen.
Avatar billede benkan Nybegynder
12. december 2001 - 23:19 #2
Den ene fejlmeddelelse forsvandt, men den anden er der endnu. Den stammer fra MaAfee, som jeg ikke bruger mere. Jeg har også ledt efter den i win.ini og system.ini, men forgæves.

Filen hedder fbwin95.vdx.

Kan jeg evt. bare slette McAfee-biblioteket i reg.databasen?
Avatar billede benkan Nybegynder
12. december 2001 - 23:20 #3
Naturligvis win95.vxd
Avatar billede halifax Nybegynder
15. december 2001 - 03:01 #4
Ja, slet alle henvisninger til McAfee i reg.databasen - bare du er omhyggelig og ved hvad du gør så skulle det nok gå.
Egentlig noget pis at McAfee programmet ikke har slettet selv, hvis det er korrekt afinstalleret.
Har du søgt på hele din disk efter den fil.