Avatar billede 9els1 Nybegynder
12. december 2001 - 21:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vertikale streger i Windows

Efter at have installeret et MSI 6380 PRO2-RU bundkort med en Athlon XP1700/266 CPU påmonteret an Thermaltake Volcano6Cu køler har jeg store problemer. Jeg kan kun installere WIN98SE når jeg kører med 200mhz FSB, og Windows vil kun starte op en gang i mellem. Når det ikke virker kommer der bare en masse vertikale streger i hvid og blå/rød på skærmen. Hvis jeg kører SANDRA testprogrammet virker det hele fint nok indtil jeg prøver at få \"Video/system\" information. Så kommer de førnævnte streger igen. Kan det være mit grafikkort der ikke kan \"tåle mosten\" ? Det er et MS-8818 (eller 19). De nyeste drivere er installeret, og audio o.l. er slået fra i bios)
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 22:16 #1
Det lyder som om dit skærmkort er flaskehalsen - har du prøvet at låne en vens GeForce eller et skærmkort på det niveau og sætte det i?
Avatar billede 9els1 Nybegynder
12. december 2001 - 22:19 #2
MS-8818 (/19) er et GeForce 2 kort med 32mb

Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. december 2001 - 05:39 #3
Hejsa......

Har du evt. tjekket hvor mange X AGP grafikkortet er sat til BIOS ??

Hvis det står til 4X nu, så prøv og sæt det ned til 2X osv......:o)

Prøv for en god ordens skyld, at sætte din skærmopløsning ned til 800X600, og evt. kun 256 farver. Tjek også lige hvor mange Hz. din skærm er sat til. Det kan også godt være det......sæt den evt. til \"kortstandart\".

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede 9els1 Nybegynder
13. december 2001 - 09:29 #4
Hej igen

Det har jeg prøvet uden noget positivt resultat...det underlige er nu at jeg har prøvet at installere XP, og det fungerer fejlfrit (så godt som nu XP kan :-).  Det underliger er da også at jeg ikke engang kan begynde at installere WIN98 med 266 FSB. Der kommer en fejl med SUWIN.exe har lavet en fejl (eller noget i den stil), og så stopper installationen. Jeg kan altså installere WIN98 med 200 FSB, og så sætte hastigheden op til 266 efter installationen og køre Windows en gang imellem.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. december 2001 - 09:36 #5
Hmmmm mit gæt vil være, at Win98 slet ikke kan finde ud af at udnytte så stor en processor, og heller ikke med en FSB på 266 Mhz.

Grunden til at jeg tror det, er at da man programmerede Win98, kendte man jo slet ikke til de hastigheder......man siger jo også at Win98 har ufatteligt svært ved at køre med over 1 Gb. RAM. (hvis det overhovedet kan lade sig gøre).......så jeg tror det er der problemet ligger.....:o)
Avatar billede 9els1 Nybegynder
16. december 2001 - 18:55 #6
Efter at have sat en anden (og nyere) skærm til, virker det hele som det skal i Windows. Hvorfor den ikke ville installere med FSB266 aner jeg ikke, men det virker som sagt i Windows.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 07:15 #7
Men nu virker det i hvert fald, og det er jo det vigtigste - hvis du selvfølgelig er tilbøgelig til at køre XP.
Avatar billede 9els1 Nybegynder
18. december 2001 - 07:58 #8
Det kører nu i Win98
Avatar billede 9els1 Nybegynder
31. maj 2002 - 08:24 #9
Lukker lige sagen