Avatar billede phones Nybegynder
12. december 2001 - 20:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Photoshop og windows xp

Hej derude

Jeg er netop blevet en lykkelig ejer af et digitalt kamera fra Minolta. Med kameraet fulgte photoshop 5.0 i en prøve udgave. Da jeg benytter Win XP som styrestem opdagede jeg, at Photoshop og windows xp ikke er så glade for hinanden. Jeg kontaktede derfor for forhandleren og fortalte ham om problemet, da jeg ikke kunne få kameraet til at fungere. Han sagde venligt, at kameraet skulle bruge nogle twain filer som photoshop havde.

Hvad fanden gør jeg? XP fandt kameraet, men kommer med én masse fejlmeddelser.

Håber én eller anden kan hjælpe!

På forhånd tak

Mvh/Phones
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 20:38 #1
Prøv om du kan hente en opgradering af Photoshop 5.0, Photoshop 6.0 og WinXP går fint sammen skulle jeg hilse og sige ;o)

Det kunne være at Minolta har noget opgradering til WinXP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 20:42 #2
Der var kun en opgradering på Spansk hos Adobe ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 20:44 #3
Ellers må du lige bladre lidt hos http://www.adobe.com/
Avatar billede phones Nybegynder
12. december 2001 - 20:48 #4
Hej Retaxes pointene er dine hvis der ikke kommer nogle bedre svar!

Tak for hurtig respons!! spansk er ikke lige mit modersmål dnask eller engelsk kan bruge til noget!

Da det kun er en tryout af photoshop, kan jeg vel ikke downloade ekstra guf til den eller kan ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:02 #5
Nej, det er jo en skrabet udgave, men jeg mener at ha\' set en Photoshop til under 1000 kr. som tilbud, kan dog ikke huske hvor.
Den spanske vil nok heller ikke snakke med din engelske/danske tryout.

Kan du se om der er installeret Twain drivere og hvad siger din kontrolpanel, står der noget om dit kamera?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:03 #6
Det vigtigste må være en driver til dit Minolta kamera.
Avatar billede phones Nybegynder
12. december 2001 - 21:13 #7
Jeg kan se kameraet i kontrol panelet, men hver gang jeg prøver at hente billeder fra kameraet overi Photo-Draw (har nemlig Office Pakken) skriver den at kabelerne ikke er tilsuttet osv. Forhandleren siger, at dette skyldes at de filer kameraet bruger ligger i photoshop (meget mystisk synes jeg selv)
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:17 #8
Der tror jeg at forhandleren har uret, så skulle Photoshop ha\' drivere til alverdens kameraer.

Har du været inde i Photoshop under Files - Import.
Det er der jeg henter min scanner frem.

Jeg har også et Olympus kamera C800, det har heldigvis sit eget program som altid virker, også uden Twaindrivere.

Har du prøvet Tilføj hardware i kontrolpanelet?
Avatar billede selim Nybegynder
14. december 2001 - 01:31 #9
Du kan Hente Photoshop 6.0 her fra og den er 104 m.b
http://download.hzinfo.com/pub/game/ps60.zip
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 01:35 #10
selim> hvis den er ulovlig må du ikke foreslå at man henter den, det siger reglerne på Eksperten, det fører til øjeblikkelig eksklusion!
Træk det tilbage nu!
Avatar billede selim Nybegynder
14. december 2001 - 01:43 #11
Serial nr. er med i pakken og du kan prøve dette også
PWW600R7105467-948
EXX600R5123025-666-626
Avatar billede selim Nybegynder
14. december 2001 - 01:46 #12
retaxes
Aner det ikke om det er ellers hvordan kan det være full!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 09:23 #13
Du kan da ikke hente en gratis version hos Adobe, de tager da penge og så er din link ulovlig helt klart!
Avatar billede phones Nybegynder
14. december 2001 - 09:41 #14
Tak for det begge 2!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 09:55 #15
tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes