Avatar billede naesbygaard Nybegynder
12. december 2001 - 18:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ASUS A7V133-c med ATA33 ???

Hvordan går dette i spænd?

Jeg får en: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Og en pladder om noget vira osv.

Skal denne disk køre på:

1. ATA100 (den blå) med blåt kabel?
2. ATA100 (den blå) med alm. HDD-kabel?
3. ALM. (den sorte) med blåt kabel?
4. AML. (den sorte) med alm. kabel?

Jeg skal vel ikke installere 3-party drivere til en så gammel disk vel?

???

/NbG
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
12. december 2001 - 18:27 #1
Det hedder vist: DMA/33 istedet for ATA33 !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. december 2001 - 18:29 #2
Der er formentligt noget virus beskyttelse i din BIOS, prøv at slå det fra!
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
12. december 2001 - 18:32 #3
Det skal nok lige siges at, efter MB brændte af (ASUS P5A med K6-2 300 MhZ) har jeg købt ovenstående MB og en AMD TB 1000 mhz. Men vil nu forsøge at køre videre på det gamle OS. (vil gerne lige have backet mine data op)
Avatar billede francke Nybegynder
12. december 2001 - 18:40 #4
Det hedder både UltraDMA33 og ATA33! Du skal nok i Bios/Main/Type og sætte den op der!!
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
12. december 2001 - 18:45 #5
Jeg er kommet frem til at det er ikke er helt mulig! Se artikkel!
http://appdeploy.com/tips/bootdevice.shtml

/NbG

Vender tilbage med nærmere løsning!
Avatar billede francke Nybegynder
12. december 2001 - 18:45 #6
Sorry! Læste ikke spm. ordentlig!! :)
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
12. december 2001 - 18:53 #7
men jeg er stadig lidt i tvivl om hvordan drevene skal sættes til.

jeg har: 2 HDD (en ata33 og en ATA66). på et kabel.
og et cd-rom på et andet kabel.

hvad for en skal i den blå (ata100) porten?

/NbG
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2001 - 19:35 #8
ATA 66 monteres med blå stik, og skal i eneren. Du skal opdatere dit software til bundkortet, samt bios.
Avatar billede cny Nybegynder
12. december 2001 - 23:06 #9
Har selv opgraderet til T-bird C 1400Mhz på Asus A7V133 m/KT133A chipset.
Min gamle 10GB harddisk ATA33 med alle gamle data og styresystem virkede ganske normalt efter vi lod bios detekte harddisk automatisk (var inde i BIOS for og sikre at harddisk stod på AUTO). Det eneste der skulle ske var at bundkort drivere skulle installeres fra medfølgende bundkort CD.