Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

XP processor

Jeg har lige smidt en Athlon Palmino XP 1600+ processor i mit motherboard (Epox 8K7A+), og nu er der sgu ikke meget der fungerer......

Så jeg har formateret min harddisk (var alligevel på tide) og så har jeg prøvet at geninstallerer W2K Adv.Server, men selv under installationen fejlede den (dumpede physical memory), og det har jeg ikke oplevet før......?

Så jeg tænkte, gad vide om der var nogle gode råd at hente.....?

F.eks. skal jeg monstro opdaterer min BIOS???

Har I nogle gode bud......???
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 17:15 #1
Ja, i sådan et tilfælde ville det være rart at vide hvilken harddisk det er, og hvor mange RAM der er i, og hvilke det er?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 17:23 #2
Kunne det ikke tænkes at den var død mon ? : http://www.eksperten.dk/spm/145199 eller håber du på nogle magiske ord.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 17:26 #3
Den er ikke død hvis den kan komme så langt... prøv at resette default i BIOSen.
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:28 #4
alaza ->
- IBM DeskStar 60 GB 7200 RMP (fungere uden prob.)
- 512 MB SD-DDR 266 PC2100 fra PQI  (fungere uden prob.)

kludedukken ->
- Den funger... jeg kommer langt ind i installationen før den dumper....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 17:28 #5
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 17:30 #6
baremig > OK.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 17:30 #7
Har du prøvet at formatere... endnu en gang?
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:33 #8
kludedukken ->
Jeg fandt ud af at den computer med Soltek m.kortet i ikke understøtter XP\'en men derimod den computer med Epox kortet gør. (tror jeg nok)! Under alle omstændigheder, efter at have prøvet at bytte rundt på alle delene, kom jeg frem til en konfiguration der fik begge maskiner i luften.... og den (Epox) har kørt fint med XP\'en... endtil nu....!
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 17:34 #9
Så hvad så.. virker det nu?
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:34 #10
kludedukken->
jeg har ikke tjekket om jeg har den nyeste BIOS, er igang.....

alaza ->
har slettet alle partioner og formateret før jeg prøvede at geninstallerer.....
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:37 #11
alaza ->
svaret til kludedukken er forsat fra: http://www.eksperten.dk/spm/145199
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 17:40 #12
HUSK at resette default i BIOSen, hvis du laver en opdatering, ellers starter den ikke op. Jeg lavdede samme nr. før i dag... med at flashe BIOS, og fik hjælpen herinde! :D
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 17:42 #13
baremig > Nå OK. - Bare mærkeligt at der på Solteks side står at kortet understøtter XP processorer.
Tror ikke du har haft nyeste BIOS så.

Men lad nu bare det ligge.
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:43 #14
hvordan fungere BIOS update..... har ike prøvet før...?

- Hvis jeg tager den nyeste update, findes de tidligere updates så i den???
- Jeg har valgt at boote fra a: under opstart, er en bios bootable???
- Hvordan installerer man den???
- Skal jeg resætte BIOS til default efter at have opdateret???
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:52 #15
- Er en bios update bootable??? (mente jeg)
Avatar billede baremig Nybegynder
12. december 2001 - 17:56 #16
oki..... bios updaten er en exe fil...... pis!

....så skal jeg vel bruge en W98 bootdisk for så at kører exe filen, eller hva...?

Jeg skal smutte nu.. kranen kalder!

Samler tråden op i morgen....! Tak for nu.....!!!
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2001 - 18:05 #17
Øhh... nåja, du har ikke noget styresystem! :( Så skal du enden hente opdateringen og installerer den fra en diskette/cd, fordi du kan ikke bruge AutoUpdateren, da den skal have adgang til nettet.
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
12. december 2001 - 22:19 #18
Skal jeg ta de point for dig? :oP
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 07:17 #19
Virker det nu?
Avatar billede baremig Nybegynder
03. januar 2002 - 11:35 #20
beklager processoren brændte af..... pis!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. januar 2002 - 11:55 #21
baremig > Nu må du dælme holde inde !! - Det er anden gang at du beholder dine point efter et rigtigt svar. - Jeg HAR øverst skrevet at processoren sikkert var død !!

Dette er i skrivende stund meldt til Admin.
Avatar billede peter_admin Nybegynder
08. januar 2002 - 12:17 #22
Brugeren baremig er slettet - admin