Avatar billede david25 Nybegynder
12. december 2001 - 15:52 Der er 16 kommentarer

Hastigheden på en Ftp server

Vi er 2 gutter. Jeg er i Dk(Mr.Dk), Den anden er i Tyskland (Mr.Tysk).
For at Mr. Tysk kunne oplode filer fra min comput. har jeg installeret Ftpserveren Serv-U, så min comput. kan virke som en server for ham. Mr tysk´s internetforbindelse er Adsl, Min er Kabel. begge to rimelige hurtige.
Vi bliver godt nok forbundet hvor han kan uploade filer fra mig, MEN
hastigheden er kun på 17kb/s, hvilket er ikke ret godt da det tager langt tid hvis man uploade en mappe på ca. 200 MB.  Jeg vile hellere have en hastighed der kunne være deromkring 50 kb/s eller over . hvad er problemet.
En der kan komme med en rimeligt svar ?! tak
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 15:54 #1
icq 133378557
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:54 #2
Har mr. tysk en masse andre programmer kørende i forvejen der sluger båndbredde eller er der evt. blevet sat en max overførselshastighed?
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 15:56 #3
Hvis Mr. Tysk kun har en ADSL linie med 256kbit i upload, så kan det jo ikke gå hurtigere, så hvor hurtige er jeres forbindelser !?

Snowball
Avatar billede mr-bob Nybegynder
12. december 2001 - 15:56 #4
du kan have sat serv-U til kun at køre med et begrænset antal bit pr sekund!
Avatar billede prof2 Nybegynder
12. december 2001 - 16:00 #5
Der kan være en flaskehals et sted fra dit hus til hans...
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
12. december 2001 - 16:05 #6
hvis i skal op på 50 Kb/s så skal mr. tysk have min. 512 i upload på sin ADSL
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2001 - 16:05 #7
Hvis Mr.Tysk kun har 256 KBit upload - så skal du nok ikke renge med at kunne få mere end 27 Kb igennem - på en god dag.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 17:18 #8
Hov, jeg kom da vist til at skrive forkert. Der skulle ha\' stået 128 i stedet for 256 ;)

Snowball
Avatar billede david25 Nybegynder
12. december 2001 - 17:31 #9
Count42>> Nej , Han har ingen kørende

Snowball>> hans dsl kan klare omkring 512 kb og min kan klare mere i download . Det ved jeg, da jeg bruger kazza .

Mr-bob>> jeg har sat Serv-u til \"blank\" i maks speed, da de skriver hvis man ikke skriver noget i feltet, bruges max speed.
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 17:37 #10
david25: Har DU så noget kørende i baggrunden (nu du lige nævner KazaA ;)) ? Ved du om det kun er når han upper til dig at problemet er der !?

Snowball
Avatar billede david25 Nybegynder
12. december 2001 - 17:42 #11
Snowbal>> Nej selvfølgelig, har ikke kazza åbent . Jeg har ingenting åbent , undtagen serveren.

Det er meget mærkeligt. Det samme problem er der med hastigheden når han sætter serv-u serveren og når jeg skal downloade . hastigheden er kan ikke kommere meere end 17 kb/s  .
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 17:46 #12
Har I prøvet med en anden FTP server !? F.eks. Bulletproof (http://www.bpftpserver.com)

Snowball
Avatar billede david25 Nybegynder
12. december 2001 - 17:52 #13
snowball>> jeg har ikke prøvet andre servere. Bulletproof er shareware , hvilket jeg ikke gider bruge - jeg har prøvet andre freeware servere , hvilket jeg må sige at serv-u er bedst af dem allesammen .
Avatar billede snowball Novice
12. december 2001 - 17:57 #14
Serv-U er da også shareware !? ;)

Men det var nu også mest for se om det var der problemet ligger, og det kan man jo sagtens finde ud af med en shareware udgave af programmet :)

Snowball
Avatar billede david25 Nybegynder
12. december 2001 - 18:00 #15
Snowball>> ja, du har ret , serv-u er sharewave men glemte at sige , ikke i min tilfælde . :) -
Avatar billede mr-bob Nybegynder
12. december 2001 - 22:40 #16
kører du på xp?