Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. december 2001 - 14:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

site-manual/salgsrapport

Findes der nogle steder hvor man kan finde eksempler på opbygning af hvordan topic kan se ud? Findes der måske endda steder, hvor man kan hente hele, færdige af sådanne?

med topic mener jeg den rapport som \"store og professionelle\" firmaer mange gange sender ud sammen med deres færdigudviklede site til kunden - altså en rapport indeholdende bl.a. designmanual m.m. (ALT hvad der er i kundens interesse at vide)
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 14:42 #1
det kaldes en kravspecifikation. Og der findes ikke en standard for hvordan de skal laves.
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 14:55 #2
Jeg tror det bedste du kan gøre er at tænke logisk..

Men en god ting hvis du taler om software dokumentation er at dele kravene ind i:

funktionelle krav (Teknisk set hvad skal systemet kunne klare og hvordan)

Non funktionelle krav (Hvilke faciliteter skal brugeren have adgang til og hvordan skal diss facilkiteter præsenteres for brugeren)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. december 2001 - 14:58 #3
nej nej... ikke en kravspecifikation.

Forestil jer at siden ER lavet, og der så skal medfølge diverse dokumentation. Jeg har nogle steder fundet en design-manual som har været rigtig gode at gå ud fra, men der er jo så meget andet end design på en side...
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 15:01 #4
den dokumentation er lavet før man laver selve sites. Hvis man udvikler ordentligt :)
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:02 #5
http://www.imm.dtu.dk/courses/02120/01beskrivelse.html

der er et link til en fil der hedder: SWproj.ps

den indeholder meget grundig information om hvordan en sådan rapport bygges op :))
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 15:04 #6
haha

som den måske kan bygges op.

Man skal dog huske det man lærer i skolen sjældent hænger sammen med virkeligheden.
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:05 #7
Det er en postscript fil....du kan åben den med programmet ghostview
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:06 #8
jaja...det var også bare et forslag..jeg har jo allerede skrevet, at det er fornuftigt at tænke logisk :)
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 15:07 #9
helt enig.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. december 2001 - 15:25 #10
jeg ved godt at den udvikles FØR projektet laves, og det er også lavet masser - problemet er bare at det skal sættes logisk op og alt det...

jeg gider ikke diskutere om hvorvidt det har noget med skole at gøre eller hvornår den skal laves med mere... kan du ikke svare på mit spm. er jeg ikke interesseret i din mening.

Jeg VED hvad der bliver lavet hvor og hvornår - skal bare bruge en \"prof.\" udmelding om det praktiske, og det kan du åbenbart ikke hjælpe med
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 15:29 #11
korrekt.

men det er nemlig afhængigt af det enkelte firma.

der finde IKKE en standard løsning for hvordan det SKAL laves.

Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:51 #12
prøv i det mindste at se på det link jeg har sendt...

Det er faktisk et udemærket notat.. Det indeholder både vejledning i hvordan opsætningen kan være og om hvad en sådan rapport kan indeholde..
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2001 - 15:54 #13
har du en udgave som ikke er i det forældede postscript format (går jeg ud fra det er med det efternavn .ps)
Avatar billede count42 Nybegynder
12. december 2001 - 15:57 #14
Det skal du spørge dtu om..jeg ved bare at den ligger der...jeg har aldrig selv brugt den..har kun hørt, at den skulle være god, så desværre! :o(
Avatar billede unknown_someone Juniormester
20. februar 2002 - 13:37 #15
kunne ikke rigtig bruge noget :o/
Avatar billede unknown_someone Juniormester
20. februar 2002 - 13:38 #16
hov... forkert kommentar :)