Avatar billede samsayit Nybegynder
12. december 2001 - 13:17 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Kan det betale sig at købe i udlandet?

Jeg skal snart til at opgradere (ny CPU, motherboard, evt. grafikkort) og har tænkt på om det mon kan betale sig at bestille det i udlandet, f.eks. England eller Tyskland).
Er der nogle der har erfaring med det, eller ved om det kan betale sig? Og i så fald, nogle gode links?

(jeg ved det ikke er svært dette her, men det skal være snart så derfor udlover jeg 150 points)
Avatar billede sluppi Nybegynder
12. december 2001 - 13:20 #1
tyskland kan det godt, men det er så på bekostning af garantien. jeg mener kun de har 6 mdr. garanti dernede.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 13:24 #2
Det kan da ikke betale sig, Danmark hører til de lande der bruges som testland for hardware og vi ligger langt nede i pris, desuden er der ikke de store problemer hvis skidtet skal byttes eller repareres.
Det er noget andet med software som i nogle tilfælde kan downloades eller bestilles i udlandet, det gir\' en større fordel og det er nemmere at sende retur til forhandleren.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
12. december 2001 - 13:26 #3
Du skal lige huske at passe på når du handler i udlandet for du kan godt blive opkrævet en afgift for de ting du køber ligesom med biler, og så kan det ikke betale sig. plus at køber du en vare i udlandet skal du oxo sende den til udlandet hvis den er defekt. og Danmark er i forvejen et meget billigt land at købe Computer Udstyr i. altså det kan ikke betale sig i længden.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 13:27 #4
retaxes > Njahh..både og.

Mange kvalitets komponenter som ex. Crucial Ram, koster faktisk meget mindre ved bestilling på egen hjemmeside.

Så jeg vil mene det sagtens kan betale sig så længe det er indenfor EU\'s grænser da der ellers bliver pålagt en betragtelig told.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 13:34 #5
zeus > Nu taler vi jo kun Hardware og der er INGEN afgifter på dette indenfor EU.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. december 2001 - 13:36 #6
Sverige er faktisk er godt sted at købe. Priserne er de samme som i Danmark (en maskine til 10.000 dkr i Danmark koster ca. 10.000 sek i Sverige) - der er en god sjat at spare på kursen :)

NanoQ
Avatar billede zeus19 Nybegynder
12. december 2001 - 13:36 #7
Kludedukken > nej men udlandet er jo ikke kun EU vel??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. december 2001 - 13:39 #8
zeus > Sandt nok at udlandet ikke kun er EU :o)

Men nu er der kun nævnte Tyskland og England i spørgsmålet (og det ER EU), så derfor har jeg svaret derefter og tilmed gjort opmærksom på at det ofte er billigere indefor EU.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
12. december 2001 - 13:41 #9
Ok just to be sure !! :-)
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. december 2001 - 13:44 #10
JEP - ingen afgift i EU, ved det. Også godt klar over reklamations-problematikken.
>>nanoq - du nævner sverige - nogle links evt?

Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 14:56 #11
Jeg ville nu nok hellere nøjes med at gå ned til den lokale pusher for at bytte eller reklamere over evt. defekte varer, for ikke at tale om support, hvem gider og snakke med en sydsvensker om et eller andet problem, og det er ikke fordi jeg har noget imod dem.

Men på 10.000 Skr er der mange penge og spare!
Avatar billede oniel Nybegynder
12. december 2001 - 15:10 #12
Mange HW-fabrikanter har nu verdensomspændende garanti (i nogle tilfælde bedre end dansk lovgivning tilsigter selv efter 1/1-2002), hvor der i medfølgende garantibevis vil være en \"lokal\" forhandler, der SKAL tage sig af reklamationer i regionen.

F.eks. er det importøren Bruun der skal tage sig af reklamationer på Cannon-printere (også dem der er købt i udlandet) her i Danmark!
Avatar billede bjacob Nybegynder
12. december 2001 - 21:34 #13
Hej
Det kan faktisk godt betale sig at købe i Tyskland. Ved at købe dine varer der sparer du faktisk differencen på momsen DK 25% / Tyskland 16% og det er da noget...Du får lige nogle links... www.alternate.de  www.snogard.de  ...du skal lige regne med at der kommer noget ekstra forsendelse på når det sendes til DK. Jeg plejer at få det sendt til en bekendt der bor lige bag ved grænsen...;-)

mvhz
jacob
Avatar billede samsayit Nybegynder
13. december 2001 - 11:45 #14
>> Bjacob >> Tak for det, præcist hvad jeg søgte! Opret et svar, så får du point :)
Også en tak til I andre, jeg fordeler lidt points til jer ligeledes, for den lille debat...
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 11:53 #15
Ih altså, i sønderjyder er vel nok heldige ;o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. december 2001 - 11:54 #16
Sverige er billigere end Tyskland...
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:13 #17
nanoq>> jeg har på fornemmelsen at det er jyder, og så er det nok for dyrt at tage til Sverige ;o)
Avatar billede samsayit Nybegynder
13. december 2001 - 12:49 #18
Nogle links til Sverige? Vi Jyder har jo også opdaget, at man ikke behøver at køre hele vejen til Svenskerland for at køber der -> mon ikke man kunne bestille online!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. december 2001 - 12:52 #19
Jo, man kan jo godt gå ind på en hjemmeside selvom vedkommende ikke er hjemme ;o)
Avatar billede samsayit Nybegynder
14. december 2001 - 12:10 #20
OK, tak for alle input\'sne, hermed fordeles pointene til de der har svaret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 12:18 #21
Tak for pointene og god fornøjelse med al det input du har modtaget ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede bjacob Nybegynder
15. december 2001 - 08:33 #22
Thanx for the points!!!

greetz
bjacob