Avatar billede kurt Nybegynder
12. december 2001 - 12:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjerne ikke eksisterende domænenavne

Hej

Vi har haft et test-domæne i vores win2000 netværk.
Navnet (extern) ligger stadig i listen af domæner man kan logge på, selv om det ikke eksisterer mere.
Hvordan fjerner man navnet?

Kurt
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 12:18 #1
Prøv med Winkey+Pause, My Computer og se under fanebladet Computername
Avatar billede egadm Nybegynder
12. december 2001 - 12:30 #2
i skal fjerne det i dns\'en
Avatar billede mountainman Nybegynder
12. december 2001 - 12:46 #3
I skal fjerne det i DNS eller WINS  :-)
Avatar billede egadm Nybegynder
12. december 2001 - 13:09 #4
windows 2000 netværk bør slet ikke køre wins
Avatar billede kurt Nybegynder
12. december 2001 - 13:17 #5
De ligger hverken i DNS eller WINS (kan i hvert fald ikke finde dem:-) ).
Er det ikke mere sandsynlig at informationen gemmer sig i Active Directory?
Avatar billede jsb Nybegynder
12. december 2001 - 23:21 #6
Når du siger at domænet ikke eksisterer længere betyder det så at i har nedlagt det i AD eller blot at i har pillet det ned rent fysisk?

Vedr DNS så prøv at kigge i LMHOST-filen
Avatar billede kurt Nybegynder
13. december 2001 - 11:34 #7
Det er fjernet fysisk. Maskinen er omformateret!
Avatar billede egadm Nybegynder
13. december 2001 - 11:44 #8
det er jeres dns og wins server (hvis i har en wins) i jeres hoveddomæne hvor domænet stadig står Med andre ord find jeres primære dns server og nak entryen
Avatar billede svein Nybegynder
13. december 2001 - 15:48 #9
Du skal følgende:
1. Finde ud af hvad for en Domæne Controller der er Domain Naming Master.
2. Log på denne og start ntdsutil.
3. Skriv: metdata cleanup og Enter.
4. Skriv \"connections\" og tryk Enter
5.Skriv: \"connect to server <servername>\" hvor servername = den DC der har rollen Domain Naming Master og tryk Enter
6. Skriv: \"quit\" og Enter
7. Skriv \"select operation target\" og tryk Enter
8. Skriv \"list domains\" og Enter
9. Skriv: \"select domain <number>\" og Enter
10 Skriv \"quit\" og enter og du kommer ind i menuen MetadataCleanup.
11. Skriv: \"remove selected domain\" og tryk enter
12. Skriv: \"quit\"  og enter

Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 16:01 #10
svein> det lyder besværligt, det kunne afholde en fra at lave prof. netværk ;o)
Avatar billede svein Nybegynder
14. december 2001 - 08:27 #11
retaxes>Det er også besværligt - men du skal huske at Microsoft forsøger at lave en server der er professionel - og det er jo der servere skal bruges!! Tag f.eks. Novell\'s servere - hvor mange private kører med dem der hjemme? Svært få, men så er det også en meget professionel server.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 09:44 #12
klart nok!
Avatar billede kurt Nybegynder
14. december 2001 - 10:34 #13
Dejligt med så knaldhamrende dygtige deltagere her på Eksperten.dk.
Det virkede! Det bare dæjligt!

Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 10:37 #14
Ja, det er en dejlig fornemmelse når det først funker og kører på skinner ;o)

Jeg går ud fra at det var svein\'s råd der virkede!
Avatar billede jsb Nybegynder
22. marts 2002 - 14:25 #15
Skal det her spørgsmål ikke lukkes?

Der kom jo et brugbart svar, så...