Avatar billede snogen Nybegynder
12. december 2001 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Win Me +Win Xp

Jeg har windows Me nu og har lige købt Windows Xp.
Jeg har ikke lyst til at slette alle mine personlige mapper med musik
billeder og dokumenter. Kan man godt installere Xp uden at formatere Pc´en.
Avatar billede resten Nybegynder
12. december 2001 - 11:47 #1
Ja du kan opgarder din ME med XP men kun hvis de begge er på dansk men jeg vil ikke råde dig til dig så hvis du aligevel skal slette alle dine personlige ting så formater den. og det kan du jo gøre med xp når du instaler den.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
12. december 2001 - 11:48 #2
Yes - det kan du sagtens - du kan faktisk også beholde WinME - så du har begge styresystemer at vælge imellem når du starter din computer.
Avatar billede resten Nybegynder
12. december 2001 - 11:48 #3
sorry du skrev du ikke ville slette dine personlige ting (jeg skal ha et læse og stave kursus)kan du så ikke bare lave back op ?
Avatar billede jsc3000 Nybegynder
12. december 2001 - 11:49 #4
Jeg ville forslå at du kopiere alle data over på en anden disk, evt. en anden partition. Dermed vil du kunne formatere disken.

At opgradere til et nyt operativ system er ikke altid en god ide. Derfor synes jeg du skal droppe denne løsning. Selv om XP sikkert rydder op efter Win ME, så risikere du at mange af programmapperne bliver blandede sammen. Det bliver i det hele taget noget rod.

Derfor tag backup, formater og reinstaller.
Avatar billede pizzaking Nybegynder
12. december 2001 - 11:50 #5
resten>> det skal du vidst ;)...det hedder backup, og er noget opreklameret lårdt ;)...lål

dual os forever
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. december 2001 - 11:51 #6
Hej.

Her er lige et kæmpe MEN til det med 2 styresystemer.

Når man har to systemer at vælge i mellem kan det godt sløve computeren en del i opstart desværre, og man kan også få nogle program fejl da XP og ME har nogle DLL filer med samme navn, men som betyder 2 forskelige ting.

Jeg er ikke 100 % sikker på dette men har læst det flere steder så det skulle jo gerne være pålidelig.

Vh. Thomas Nielsen
www.TekniskDesigner.dk
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. december 2001 - 11:57 #7
Hej.
Anbefaler du bare OPGRADERE når du installere din nye XP. Det fungere PERFEKT.
Den laver en lille installationspakke med dine gamle indstillinger, og lægger det bagefter oven i den nye XP -Men det sker AUTOMATISK så du skal ikke være supernørd for at klare det.
Jeg opgradere hvar uge ca 20-30 maskiner til XP. Både Win95, win98, winMe, WinNT og Win2000 og har IKKE haft et ENESTE problem endnu.
Du skal IKKE formatere den

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede snogen Nybegynder
12. december 2001 - 12:07 #8
visto.dk ...........Fungerer det også når ME er på Engelsk
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. december 2001 - 12:45 #9
Jeg har stadig ikke fatted hvorfor der er nogen der vil have både XP og ME på deres com..
Avatar billede cyber_k Nybegynder
12. december 2001 - 13:25 #10
Husk at hvis du opgraderer så slettes alt på din desktop no matter what.
Jeg kan varmt anbefale at opgradere, men du bør, for at være på den sikre side, tage backup af alt det du ikke tør risikere slette. Man ved aldrig hvad der kan ske.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 14:48 #11
Visto det er vel heller ikke dig, der skal bruge pc\'erne bagefter , det må man gå ud fra at det er kunderne, så kan de sidde med bøvlet bagefter.