Avatar billede hm2 Nybegynder
12. december 2001 - 11:34 Der er 13 kommentarer

Bærbar

Hej

Jeg har en Compaq Armade 7400. Jeg har lige købt 256 MB(2 X 128MB) for at opgradere den fra 64MB. Problemet er, at computeren kun kan finde 64MB, når jeg har sat de nye i(også hvis jeg kun prøver med kun 128. Hvad kan dette skyldes?

HM
Avatar billede gpa Nybegynder
12. december 2001 - 11:43 #1
Er det originale ram og 1.parts?
Avatar billede gpa Nybegynder
12. december 2001 - 11:44 #2
De 64Mb er monteret på dit board.

De nye er måske forkerte eller defekte.
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. december 2001 - 11:45 #3
Hvis det er orginal, eller godkendt ram, så kan det være du skal aktivere ram-soklerne i biosen.
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2001 - 11:58 #4
Du skal gå i BIOS, og sætte ram til AUTO, det har noget,at gøre med, at de skal kunne læse og skrive til rammene, der er også lidt forskel på, hvilke type ram din maskine understøtter (enkeltsidet og dobbeltsidet)
Avatar billede hm2 Nybegynder
12. december 2001 - 12:10 #5
Det er TwinMOS 128MB PC100 ram jeg har købt. Udskiftet dem med de tidligere 2x32MB der sad i maskinen....
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
12. december 2001 - 12:17 #6
Din Compaq maskine kan højst sansynligt kun registrere originale eller godkendte ram. Desværre. Det betyder at det koster penge hvis man vil opgradere sin slæber.
Compaq har brugt det på deres stationære oss, ved ikk om de stadig gør.

Sorry men du kan nok ikk bruge de ram medmindre der er nogen der kan override deres system.
Avatar billede hm2 Nybegynder
12. december 2001 - 12:21 #7
hentzelmann >> hvis dette var tilfældet, er det så ikke mærkeligt, at den kan finde op til 64 mb ram (når der er 256mb i), og den kan køre med dem?
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
12. december 2001 - 12:27 #8
Ok Sorry...mig der læste forkert/for lidt :o) Men du har helt ret...det er MAJE mærkeligt!...
Så duer mit svar nok heller ikk da...
Og har desværre ikk lige en anden løsning ud over måske:
-Sælg skidtet!

Have A Nice Day :)
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2001 - 12:30 #9
Indstaller sisoft sandra, så finder den dit problem. http://hbdownload.de
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
12. december 2001 - 12:31 #10
Har snakket med en der har leget med sådan en slæber engang. Han fortæller at da han installere RAM var det nok at gå ind i BIOS og gå ud igen. Det skulle være nok. Den skulle gerne selv finde ud af om der er sket nogle ændringer.
Prøv eventuelt at tjekke RAM \"størrelse\" i Windows, det kan være den bare tæller til 64, men alle 256 er der?!

Håber det kan hjælpe...det er trælst når skidtet ikk funker!
Avatar billede egadm Nybegynder
12. december 2001 - 12:46 #11
i følge compaq kan du montere alle pc 100 sdram klodser i maskinen
Avatar billede hm2 Nybegynder
12. december 2001 - 17:45 #12
Nu sidder jeg ved computeren. Den kommer med meddelelsen \"at rammene er configureret, men ikke understøtter denne sammensætning\". I henhold til Compaq\'s hjemmeside og manual så skulle computeren understøtte disse (kan køre op til 256). Jeg har prøvet at sætte en enkelt 128 mb sammen med 32 - her finder den så 96 mb. Hvis jeg  bytter om på disse ram klodser finder den kun 32mb.???
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
12. december 2001 - 19:00 #13
Tror der er noget galt med de RAM da....Byt dem til nogle andre og prøv igen.