Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
12. december 2001 - 09:44 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

id-nummer skal til webside

Her er situationen:
Jeg har oprettet en formular i FrontPage. Formularen skal udfyldes på en webside. Når brugeren trykker submit, bliver det indtastede sendt til en Access-database. Efterfølgende skal brugeren se sine oplysninger på en webside - der fungerer som en bekræftelsesside.

Problemet er:
At brugeren også skal have vist det id-nummer, som de indtastede oplysninger er blevet tildelt i Access-databasen.

Hvordan får jeg sendt det pågældende id-nummer fra Access-databasen tilbage til en webside? Har I et hint?

Har I brug for mere info så sig til.

Avatar billede bacardil Nybegynder
12. december 2001 - 09:50 #1
<%=session(\"BrugerId\")%> hvis den i access bedder BrugerId
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
17. december 2001 - 15:57 #2
Hej Bacardil,

Kan du uddybe dit svar? Det lyder meget spændende.

Avatar billede bacardil Nybegynder
17. december 2001 - 16:01 #3
Noget med..

Set RSid = conn.Execute(SQL)
session(\"BrugerId\") = RSid(\"Id\")
    \'conn.Close
    %>
<center>Du er nu tilmeldt xxxxx
<br><br>
Dit bruger ID er: <B><%=session(\"BrugerId\")%></b><br>
(Husk at skrive det ned)</center><br><br>
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
18. december 2001 - 11:24 #4
Hej bacardil,

Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver. Så nu ligger jeg på mine grædende knæ :-(...

Her er et eksempel på koden fra en frontpage-formular.

Hvad skal jeg gøre, for at id-nummeret kommer fra Access-databasen og tilbage til brugeren?

<%
\' FP_ASP ASP Automatically generated by a Frontpage Component. Do not Edit.
On Error Resume Next

strErrorUrl = \"\"

If Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" Then
If Request.Form(\"VTI-GROUP\") = \"0\" Then
    Err.Clear

    Set fp_conn =  Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot create connection\"

    Set fp_rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot create record set\"

    fp_conn.Open Application(\"databasetest_ConnectionString\")
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot open database\"

    fp_rs.Open \"Resultater\", fp_conn, 1, 3, 2 \' adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot open record set\"

    fp_rs.AddNew
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot add new record set to the database\"
    Dim arFormFields0(1)
    Dim arFormDBFields0(1)
    Dim arFormValues0(1)

    arFormFields0(0) = \"T1\"
    arFormDBFields0(0) = \"T1\"
    arFormValues0(0) = Request(\"T1\")

    FP_SaveFormFields fp_rs, arFormFields0, arFormDBFields0

    If Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\") <> \"\" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables(\"REMOTE_HOST\"), \"Navn_på_fjerncomputer\"
    End If
    If Request.ServerVariables(\"HTTP_USER_AGENT\") <> \"\" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables(\"HTTP_USER_AGENT\"), \"Web-browsertype\"
    End If
    FP_SaveFieldToDB fp_rs, Now, \"Tidsstempel\"
    If Request.ServerVariables(\"REMOTE_USER\") <> \"\" Then
        FP_SaveFieldToDB fp_rs, Request.ServerVariables(\"REMOTE_USER\"), \"Brugernavn\"
    End If

    fp_rs.Update
    FP_DumpError strErrorUrl, \"Cannot update the database\"

    fp_rs.Close
    fp_conn.Close

    FP_FormConfirmation \"text/html; charset=windows-1252\",_
                        \"Form Confirmation\",_
                        \"Thank you for submitting the following information:\",_
                        \"databasetest.asp\",_
                        \"Return to the form.\"

End If

%>
<html>

<head>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>databasetest</title>
<meta name=\"Microsoft Border\" content=\"none\">
</head>

<body>

<form method=\"POST\" action=\"--WEBBOT-SELF--\">
  <!--webbot bot=\"SaveDatabase\" startspan suggestedext=\"asp\"
  s-dataconnection=\"databasetest\" s-recordsource=\"Resultater\"
  u-database-url=\"../fpdb/databasetest.mdb\"
  s-builtin-fields=\"REMOTE_HOST HTTP_USER_AGENT Timestamp REMOTE_USER\"
  s-builtin-dbfields=\"Navn_på_fjerncomputer Web-browsertype Tidsstempel Brugernavn\"
  s-form-fields=\"T1\" s-form-dbfields=\"T1\"
  u-asp-include-url=\"../_fpclass/fpdbform.inc\" --><input TYPE=\"hidden\" NAME=\"VTI-GROUP\" VALUE=\"0\"><!--#include file=\"../_fpclass/fpdbform.inc\"--><!--webbot
  bot=\"SaveDatabase\" endspan -->
  <p><input type=\"text\" name=\"T1\" size=\"20\"></p>
  <p><input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"B1\"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></p>
</form>
</body>

</html>
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
25. februar 2002 - 12:36 #5
Closed