Avatar billede selim Nybegynder
12. december 2001 - 03:29 Der er 9 kommentarer

Hjælp? jeg er ny og jeg vil gerne updatere min BIOS

Hej med jer!jeg håber i tag godt med min spørgesmål og få en ren svar på det for jeg er hel ny her og forstår ikke så meget på BIOS, og har installeret windows xp proffi. og vil gerne updatere min bios og her er noget data om den

BIOS Date: 12/01/98
BIOS Type: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0.6
BIOS ID:  Compaq PC 82h 4D93CFJ2C0AW
Chipset:  SiS 5597 rev 16
Superio:  ITE 8661/SiS 6801 rev 2 found at port 279h

det er en compaq presario 2292,333,4 G.B.hard disk 64+128 M.B Ram
og jeg skrev det her ned efter jeg trykket på Break/Pause knappen

PhoenixBios 4.0 Release 6.0.6
Copyright 1985-1998
cpu=AMD-k6(tm)-2/333
640k System Rampassed
Avatar billede halifax Nybegynder
12. december 2001 - 04:19 #1
Måske skal du på denne Compaq side og finde din model/type for at finde ud af om der er noget til den. Compaq er desværre noget specielle.
http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp

Avatar billede selim Nybegynder
12. december 2001 - 04:24 #2
Tak for linket!
Det har jeg prøvet før jeg skriver her men uden resultat.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. december 2001 - 06:04 #3
Der er ingen BIOS opdatering til din maskine. Compaq BIOS opdateringer ligger det ene sted hvis de findes.
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. december 2001 - 08:36 #4
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. december 2001 - 08:37 #5
det er
PhoenixBIOS™ 4.0 Release 6.1
Avatar billede totenslager Nybegynder
12. december 2001 - 08:46 #6
Jeg vil anbefale dig at du læser
http://www.eksperten.dk/spm/124772
Inden du kaster dig ud i bios opgraderinger.
Det er ikke sådan lige til.
Men her er nogle overvejelser du kan se inden du kaster dig ud i det.

Hvorfor opgrade din Bios ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 10:36 #7
totensslager> det var et eksempel på at en grundig vejledning kan blive afvist selvom den var god.
Avatar billede selim Nybegynder
12. december 2001 - 21:24 #8
totensslager
Det vil jeg gerne for pc``en kan køre med det nyere teknologier
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. december 2001 - 06:16 #9
Selim, det er ikke sikkert at den kommer til at kunne køre med nyere teknologier, er der noget du specielt gerne vil kunne med maskinen, så lad os finde ud af om den pågældende BIOS opdatering giver dig det! Ellers kan det jo ikke betale sig.