Avatar billede imay Nybegynder
11. december 2001 - 23:33 Der er 4 kommentarer

Installere fra CD-R

Jeg har problemer med at installere 2 spil fra CD-R, og de kan godt installeres på husets anden computer (så CD\'erne burde være ok) - der er tale om \"Planescape torment\" (1999) og \"Grim fandango\".

Jeg har plads nok på HD, kører WIN98, og har et RIVA TNT-grafikkort. Min Mhz er også ok.

Jeg har to CD-R-Drev, og jeg kan ikke installere fra nogle af dem - hvad kan problemet være ? de står til at fungere ok i \"kontrolpanel\". CD-R går i gang med at indlæse fra \"Setup\", men går i stå lige i starten
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 02:52 #1
De eneste gange, jeg har oplevet noget lignende, er når jeg har fået en kopi af barnebarnets CD-rom spil med og sku\' installere dem på min pc, mens hun var på besøg.

Kopierne er efter de mislykkede installationsforsøg hos mig så afprøvet igen hos barnebarnet, og der er de okay. Hvis det ikke er kopier, har jeg ikke noget svar.
Avatar billede imay Nybegynder
12. december 2001 - 09:01 #2
Hej Kirsten - tak for svaret, men desværre er der tale om originale CD\'er
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 13:45 #3
Jeg har kun et lille pip tilbage: kan du ikke slå det der \"fnidder\" med autostart fra og så prøve at installere normalt via Stifinder? Og er CD-rommerne indstillet ens på de to pc\'er? Med DMA slået til og mindst firedobbelt hastighed under henholdsvis enhedshåndtering og ydeevne? Og har du installeret Direct 8.1, eller hvad det nu hedder, når man skal spille spil?
Avatar billede tezz Nybegynder
19. december 2001 - 11:26 #4
Har du de nyeste drivere til dit cd-rom drev, det kan måske være skyld i dit problem?