Avatar billede stangen Nybegynder
04. juni 1999 - 21:58 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mit netværkskort er underligt!

Jeg har et e2000 netværkskort, som ikke fungerer som det skal. I f.eks. StarCraft når jeg vil oprette en LAN-spil, siger den at den ikke kan finde "network provider". Jeg har prøvet at geninstallere kortet med ipx-protokol, og prøvet at geninstallere win98, men det fungerer stadig ikke.
!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
Avatar billede thoeger Nybegynder
04. juni 1999 - 22:02 #1
Kan du se ander computere eller er det kun i spil?
Avatar billede stangen Nybegynder
04. juni 1999 - 22:15 #2
-thoeger-
Jeg kan kun se mig selv, selv når jeg søger på andre computere som jeg ved er tændt kan jeg ikke finde dem!
Avatar billede thoeger Nybegynder
04. juni 1999 - 22:17 #3
så vil jeg råde dig til at føle de råd der er givet på http://eksperten.dk/eksperten/spm.asp?id=1342

Der er de fleste fejl muligheder nævnt!
Avatar billede mukke Nybegynder
04. juni 1999 - 22:30 #4
Et det et såkaldt combo-kort? Dv.s så du kan bruge både BNC og TP ? Hvis det er tilfældet, så check om kortet er sat op til kun at bruge TP. (Jeg havde lige netop det problem - symptomerne var de samme som du beskriver. Løsningen er at sætte kortet til "auto" eller "BNC".. - På mine kort kan det gøres via software - check i dit konfigurationsprogram.
Avatar billede mukke Nybegynder
04. juni 1999 - 22:32 #5
..eller "TP" hvis du kører twisted pair :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 22:47 #6
har du TCP/IP installeret? ellers så gør det
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 1999 - 21:47 #7
Eller skift til noget kram af et netkort
Det er noget man ikke skal spare på.

PNP 3Com Ethernetkort 10 el. 100 mbit eller 10/100 kort.
No more to say
Avatar billede gozar Nybegynder
07. juni 1999 - 23:24 #8
Jeg har før haft dette problem.. Det skyldes at win pludselig fant på at gå ind og og lavede en irq konflikt med mit netkort (er Ikke Et plug & play skod)
Gik så selv ind og reseverede den irq mit netkort brugte. genstartede 1 par gange og gav så den reseverede irq til netkortet og vupti.. Netkortet virkede igen
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 1999 - 13:57 #9
Ja, man kan altid sige Plug And Pray.
Men 3Com er utroligt stabilt, alle virksomheder som har kendskab til et stabilt netværk, bruger og udnytter 3Com teknologien i netværket.
Men jeg må give dig ret i at man altid kan manipulere med IRQ'erne i Windows.
Fast Etherlink XL TX er et 10/100 PNP netkort, okay 450,- så det er lidt krydret i forhold til et netkort i 150-200,- klassen.
Men prøv at regn ud hvor meget tid man bruger på nettet når det så går ned, det kan ikke rigtigt svare sig i længden, rent tidsmæssigt
Avatar billede stangen Nybegynder
08. juni 1999 - 16:02 #10
Jeg er godt klar over at mit netværkskort ikke er jordens bedste kvalitet, men det har fungeret upåklageligt i lang tid. Problemet opstod da en af mine venner lige skulle få Half-Life til at fungere, og begyndte at pille ved alle indstillingerne. Han er ikke selv klar over hvad det er han har justeret, så jeg står lidt med skægget i postkassen!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
08. juni 1999 - 21:36 #11
Slangen: Når du går ind under kontrolpanel/system (eller Højre click på denne computer og så egenskaber) Hvad siger computeren så til netkortet???
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 1999 - 10:56 #12
*HEhe*

Jeg elsker når folk roder, uden at vide hvad de roder med.
Der bliver så dejligt derefter, intet virker, måske noget af det, men aldrig på samme måde som før.
Men overvej det med et nyt netkort, da det bliver en fordel alligevel.
Avatar billede cvsac Nybegynder
10. juni 1999 - 11:27 #13
sæt en ip op på begge maskiner
feks. 192.168.0.x
derefter instaler ipx protokolen og med frametype på 802.3
Avatar billede stangen Nybegynder
15. juni 1999 - 19:27 #14
-cvsac-
Hvordan styrer man det der frametype?
Avatar billede mukke Nybegynder
16. juni 1999 - 19:48 #15
hæjreklik andre computere || egenskaber eller Start||Indstillinger||KontrolPanel||Netværk

dobbeltklik på en linie der starter med ipx/spx......

Vælg fanen Avanceret

Vælg Frame Type i listen og indstil værdien til højre
Avatar billede kahlier Nybegynder
18. juni 1999 - 10:30 #16
Jeg kan ikke forstå hvorfor i vil sætte IPX op til frametype er det over en hub??
Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. juli 1999 - 15:56 #17
Hvorfor køre IPX????!!! ville det ikke være uendeligt meget nemmere med TCP/IP?
Stangen>>> tjek det som mukke sagde i starten vedr. BNC/TP... med TCP/IP protokollen installeret!!! Du kan evt benytte flg. ip-adresser:
COMPUTER 1 : 10.0.0.1
COMPUTER 2 : 10.0.0.2
SUBNET MASK : 255.255.255.0

sæt derefter COMPUTER 1 som DEFAULT GATEWAY..

Håber at dette hjælper..

Joker
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. november 1999 - 08:04 #18
Ik for noget, men de to IP adresser er Telias DNS servere, det kan godt gå hen og blive et problem hvis han skal på nettet!!!!
;O)
Avatar billede firefox Nybegynder
05. juli 2000 - 22:38 #19
Stangen: Har du husket at aktivere NetBIOS via IPX/SPX? Hvis ikke, så prøv det. Det er oftest det, der er galt, når du ikke kan se andre computere i netværket (og som følge deraf heller ikke kan finde netkortet i spil)