Avatar billede l_akira_l Nybegynder
11. december 2001 - 22:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Word wrap alternativ??

De fleste kender vel frontpage. Der er en lille funktion der hedder \"wordwrap\" men det er kun med frontpage den ting virker.
Er der nogen der kender et alternativ til denne funktion? Der er ingen begrænsning på hvad for et sprog det kan være på.
Grunden til mit spørgsmål er at jeg kan ikke få cellevæggen til at virke som \"naturlig\" linje-\"knækker\". Dvs. at mine width=\"??\" mål ikke bliver fuldt, når en linje er længere end width. Og det stinker jo lidt :)
Avatar billede asphaj Nybegynder
11. december 2001 - 22:44 #1
hvad koder du i? Der er også wordwrap i mange andre programmer, bla: Notepad, Homesite, BBedit osv osv
Avatar billede asphaj Nybegynder
11. december 2001 - 22:48 #2
ups, jeg læste det lige igen, og de to ting har intet med hinanden at gøre.....
Tabelceller udvider sig hvis indholdet er større end tabellen, sådan er de lavet.... og det er vel det du mener ? Det kan du eventuelt ændre ved at putte en javascriptscroll ind, men det er lidt kompliceret!
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 01:26 #3
Width-tagget er ikke helt regulært i en tabel, ikke helt kosher i henhold til den internationale http-standard, så vidt jeg har forstået. Det er vist lidt ms-hejs.

Jeg er kommet ud over problemet med tabeller ved at lave dem i Word og derefter gemme dem som web-sider. Der efter indsættes den via FrontPage i en anden html side således: Indsæt -> Komponent -> Inkluderet side.

Et kig i sidens kilde afslører frygtelige tilstande, men det er jo folks eget ansvar at kigge bag om det pæne udseende.

Link http://hjem.get2net.dk/kulturmani/statistik.html
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
13. december 2001 - 00:19 #4
Ja det er hele pointen. At folk som mig, ikke bruger wysiwyg, såsom frontpage ect.
Der er simpelthen for meget ro i de programer. Nej et simpelt text editor med farver til de forskelige kodesprog og tags er sagen. Men det med at cellen udvider sig alt efter indhold er ikke helt rigtigt. Hvilket også er hele sagen i mit s-mål. Jeg er nød til at lave denne her :
<tr>
  <td class=\"textw\">How to get to our
  <br>mIRC channel on Dalnet :
  </td>
</tr>
for at få de andre celler der er over til at blive i den brede jeg vil have. Så i dette tilfælde bryder cellen IKKE denne linje over, som ellers alle de andre celler gør.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
13. december 2001 - 00:21 #5
ups rod*
siden kan i øvrigt ses her :
http://www.b-c-u.dk/Contacts.asp
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. december 2001 - 00:32 #6
|_akira_|>>Jeg bruger begge dele. Men jeg fletter sq data fra internet ind i Excel, derfra til Word og derfra til tabel mange gange om ugen, og i det hele taget er der en masse rutineopgaver ved vedligeholdelse af et site. Dem overlader jeg gerne til en eller anden robot. Så laver jeg det sjove.
Jeg mener man skal _kunne_ sin html, før man bruger WYSIWYG, og selv om jeg har nyanskaffet comp, bruger jeg ofte \"barfods-computeren\" (blyant, papir, hovede med 20-tabellen indeni). Men jeg nægter altså at sidde og hugge runer som du :-)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. december 2001 - 00:42 #7
Nå, men nu skal jeg prøve at lave dig en html-tabel med wordwrap, og jeg lover at hugge i allerfineste granit og selvfølgelig uden nymodens hjælpemidler som hammer og mejsel.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. december 2001 - 01:41 #8
Nu ligger den en liden, meget enkel tabel på http://hjem.get2net.dk/kulturmani/tabel.html. Modsætningen til \"nowrap\" er ingenting. Der wordwrappes på livet løs i tabellen, indtil jeg giver kommandoen \"nowrap\". Derfor har jeg lige taget din side under behandling. Jeg kan se, at du har lavet først er en colspan 3 og lidt efter en colspan 2. Det plejer at give ravage, mens jeg er i gang retter jeg lige slå/stavefejl :-)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
13. december 2001 - 02:36 #9
Der manglede et tag style=\"width:150px\" ved How to get your mIRC channel on Dalnet, så jeg fjernede <br> efter rettelsen. Jeg har desuden rettet slå- og stavefejl for dig. Hvis du er interesseret kan du hente siden som tekst på http://hjem.get2net.dk/kulturmani/contacts.txt
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
28. januar 2002 - 05:22 #10
Du må undskylde den lange ventetid. Jeg har været væk fra nettet :(
Uh det var en grimmer oplevelse, lol. Tak for hjælpen.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
28. januar 2002 - 05:24 #11
Øv, pga. den lange vendetid er siden væk. Nå skidt. Jeg fatter dine skrifter =oD