Avatar billede shaba Nybegynder
03. april 2000 - 20:34 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

DHTML og Javascript bøger?

Hejsa

Nu hvor der om ikke alt for længe, er en sommerferie på vej, tænkte jeg at
det ville være en god mulighed for at få læst nogle bøger, og lære lidt
tricks hist og her. Da en bogform jo vil være god at have med på f.eks.
stranden, har jeg sat mig i sinde, at købe nogle gode bøger om Javascript og
DHMTL. Er der nogen der kan anbefale nogle gode bøger, ikke til en begynder,
men heller ikke en prof :)
Så hvis I har nogle 'erfaringer' fra bøger i selv har læst, så er I mere end velkomne til at skrive dem her :)

/Peter
Avatar billede holmager Nybegynder
03. april 2000 - 21:40 #1
DHTML

Normalt giver jeg ikke meget for dem men DHTML for dummies giver et rimeligt indblik i DHTML's forunderlige verden. og så er prisen jo ikke alverden (139,-)

angående javascript og lign. så sværger jeg til IDG-books og deres bible's (fx. Oracle8 Bible o.s.v.) se mere på www.idg.com men de er normalt til ekspert niveau, men er desuden fremragende som opslagsværker.
Avatar billede mjess Nybegynder
04. april 2000 - 08:30 #2
Til JavaScript kan jeg klart anbefale "Pure JavaScript" fra forlaget Sams

Den dækker JavaScript, ECMAScript & JScript.

Den indeholder browser-supporteret JavaScript for NS, IE & Opera. Dvs. hvilke browsere, der kan hvad.

Desuden er der afsnit om Netscape's Server Side Additions.

ISBN: 0-672-31547-5

/mjess
Avatar billede mjess Nybegynder
04. april 2000 - 08:32 #3
Kan lige tilføje at der er tale om ca. 1500 siders reference til kr. 329,-

Jeg har købt den hos GAD

/mjess
Avatar billede mpj Nybegynder
17. april 2000 - 00:46 #4
Start på Javascript 1.2 fra idg forlag er en af de bedste jeg har læst!
Den forklarer til de der kender HTML og derfra.... Virkelig god kan stærkt ANBEFALES!

MPJ