Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 13:57 Der er 8 kommentarer

Proxy, router eller hvad

Har en PC som er tilsluttet en TDC ADSL (netekspress) forbindelse via mit 3COM netwærks kort i PC\'en. Nu skal min kærstes PC indføres i systemet. Desuden vil jeg gerne på et senere tidspunkt kunne tilslutte en bærbar via dens netværkskort. I ADSL modemet er der kun mulighed for at tilslutte en PC via netværk eller USB. Hvem har den bedste og billigste løsning! Vil have mulighed for at kunne bestemme hvor meget båndbredde der max kan bruges via hver PC, da den ene downloader film via \"peer to peer\". Om det er en software eller hardware løsninger er lige meget!
Avatar billede Chewie Novice
11. december 2001 - 13:59 #1
køb en HUB
Avatar billede Chewie Novice
11. december 2001 - 13:59 #2
eller switch (lidt dyrer)
Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 14:17 #3
Har jeg overvejet men er det nok??
Avatar billede Chewie Novice
11. december 2001 - 14:18 #4
Ja så skulle du være godt kørende
Avatar billede Chewie Novice
11. december 2001 - 14:19 #5
Se på www.edbpriser.dk hvad det koster det er ikke så dyrt
Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 20:13 #6
Hmm meget godt men hvad så med båndbredde styringen, den kan HUBen eller switchen ikke Styre!!!
Avatar billede Chewie Novice
12. december 2001 - 09:20 #7
Det har du ret i ....... man overvej lige hvor vigtigt det er for dig at kunne styrer hvor meget hver PC kan downloade med
Avatar billede surveytiger Nybegynder
12. december 2001 - 22:05 #8
Well når min main server i netværket står og downloader med max båndbredde ca 90% af tiden er det ret væsentlig! Ville en firewall kunne ware tage det?