Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:06 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

hvordan virker eksperten ?

Hvordan virker systemet med point, jeg har tidligere blevet beskyldt for at give for mange point. Jeg har ikke helt forstået hvorfor folk bliver sure over at få mange point, jeg vil jo blot give en belønning for et godt svar

Hassen
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:08 #1
Fordi antal point skal passe med sværheden af spørgsmålet.

Det er jo ikke svært at ligge 2 og 2 sammen. så det er måske 10 point (MAX)

men at lave et helt brugersystem, det er måske 200 point eller mere alt efter hvor dybdegående det skal være.
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:09 #2
phrozia: du har næsten ret.

Antal point skal svare til hvor svært opgave stilleren synes at et svar er værd.

Hassen:
Når folk brokker sig over du giver formange point, skal du bare ignorere dem, oftest er de bare misundelige :)

Hvis du synes at svaret på dette spørgsmål er 450 point værd så er du den eneste der har ret til at vurdere det. Så simpelt er det, men mange herinde kan ikke forstå en så simpel ting.
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:14 #3
*GG*

Sandt nok. Kender godt det med at sidde og rode med noget i 100 år, og så opretter man et spm herind med 100 point, og så mangler man en skide \" et eller andet sted.. :)
Avatar billede markie Nybegynder
11. december 2001 - 13:16 #4
Fordi du skal gemme dem så du kan bruge dem til et vigtigere spm

F.X. Du har givet 450 point for det her spm hvor du kun skulle have givet 10 til 30 (maximum)!!!

60 point er for noget du syntes er meget svært og tror at ikke alle kan besvare det!
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:16 #5
lige netop.

Og nej hvor føler man sig dum når man ser hvor simpel fejlen egentligt er :)
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:18 #6
markie:

Nej \'svært\' er ikke om man tror andre synes det er svært men om man selv gør.

Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. december 2001 - 13:18 #7
synes at der er for meget spekulation i de point, hvis amn i de fleste tilfælde holdt sig til default pointsystemet, og kun satte højere point (evt. kun i freelance o.lign kategorier skulle det være muligt) ville eksperten nok se lidt anderledes ud, man slap nok også for alle dem der forsøger at snyde sig til flere point, ved at oprette flere brugere
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:21 #8
ztyxx:

Og for alle dem som konstant brokker sig.

Men hvis man nu lader være med at blande sig er det noget nemmere og en bedre site.

Det kan da ikke være svært at forstå at opgave stilleren er den ENESTE der kan bedømme om han/hende synes et spørgsmål er svært.
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:21 #9
Vil det sige at jeg roligt kan accepter markie\'s svar uden at få på puklen ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. december 2001 - 13:23 #10
disky> enig, der er for mange der lige skal komme med \"jeg gider sq ikke lave det for dig for de point\" eller \"hvor mange $$ er der i det\", hvis man ikke har lyst til at hjælpe, kan man bruge sin mus, og klikke sig væk fra spørgsmålet igen, as simple as that....
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:27 #11
Tja... måske! :)
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:28 #12
Teoretisk kunne du nok godt.

Men jeg ville nok blive lidt mobset eftersom jeg også har svaret og (mener jeg selv) sagt nogle fornuftige ting i denne diskussion.
Men du kan dele point, men det er helt op til dig selv.

Men du har helt ret er man utilfreds skal man bare bladre videre.
Avatar billede markie Nybegynder
11. december 2001 - 13:29 #13
ja det kan du godt:-)
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:30 #14
Jeg må holde med Disky...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. december 2001 - 13:30 #15
hassen, du kan jo give point som du synes, men efter min mening er det alt for mange for dit spm, jeg synes at der burde gives max. 30, men det bestemmer du jo selv :-)
Avatar billede markie Nybegynder
11. december 2001 - 13:31 #16
jeg syns at du skal dele dem lige op mellem mig og disky for 450 point er sq i overkanet så 225 til hver
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:31 #17
hassen:

Husk det er ikke kun et spørgsmål om folk der intet fornuftigt har og sige bliver sure. Men også en fornuftigt fordeling imellem dem der kommer med svar du reelt kan bruge.
Og til tider også flere der egentligt svarer det samme indenfor meget kort tid
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:33 #18
Jeg nupper selv \"lidt\" point
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:35 #19
Hov vi ses, bare behold de point, jeg tjener bare nogle nye

Hassen
Avatar billede markie Nybegynder
11. december 2001 - 13:36 #20
hvad man hvorfor fik jeg ikk nogen??
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:38 #21
det var en fejl jeg ville selv have taget nogle af pointene
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:39 #22
hold da ferie selv den stak fik mig ikke en plads op :(

Nå hassen hvem skal have hvad ?

Så laver jeg lige et tilbage spørgsmål
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:42 #23
du kan bare beholde dem, for min skyld ingen grund til mere efter spil her :)
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:44 #24
you are the boss, jeg takker og bukker
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. december 2001 - 13:45 #25
hassen og disky, burde phrozia og markie ikke have en andel også, de har jo trods alt besvaret spørgsmålet også, så med rette bør de have noget for det...
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 15:46 #26
Man skal jo også tænke på at det trækker os andre ned når du udgiver så store point så folk med lidt point eller bare angiver et enkelt sprøgsmål ikke for svar. du udkonkurrer den lille købmand.
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 15:48 #27
bentn:

Sådanne er markedsøkonomi nu engang.
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 18:08 #28
Netop, så skulle vi ikke holde fast ved de små værdier..?