Avatar billede neo99 Nybegynder
11. december 2001 - 13:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

dobbelt styresystem

Hej folkens
Jeg ønsker at køre med to styresystemer: Wimdows 2000 til programmer og den slags, og 98 til spil. jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør; lidt hjælp ville være rart.
Kan man sætte det op således at jeg ved hver boot bliver spurgt hvilket styresystem jeg vil starte?
Jeg har to harddiske den ene er stationær den anden er i en skuffe. Ville det være en fordel at have et styresystem på hver så jeg booter fra forskellig harddisk afhængig hvad for et styresystem jeg vil starte? vil jeg på denne måde kunne sætte andre harddiske i min skuffe?
er der nogle der har erfaringer de vil dele?? er det en god eller dårlig ide??
Det prmære formål er, at mange af mine spil ikke vil køre på 2000, og at lyden hakker og skratter.. kan det være min DirectX der er for ny( jeg har vist en af de nyeste)??
på forhånd tak
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:03 #1
Ligemeget med de to HDD\'s...
Bare lad dem køre på C: begge to !!!

Bare kør 98 og installer 200 derfra... så spø\'r den om du vil opdatere eller installere den ved siden af... tag den sidst nævnte og så vil du skulle vælge hvergang den starter op...

Mvh Brie
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:04 #2
Du skal installere W98 først, og så opdater til w2k.

Så får du en multiboot, og du har begge systemner kørende.
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:05 #3
Der findes forresten en beta af DirectX 9.0 ude nu...

Den burde fixe det !!!

Mvh brie
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:07 #4
Jeg svarede først og håber meget på at skulle få de point da jeg svarede på det du spurgte om !!!

Ikke for at plage men jeg vile blive MEGET glad hvis jeg fik dem !!!

(= Mvh Brie =)
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:08 #5
Sry Phrozia men jeg konkurrerer med en af mine venner og jeg SKAL nå 1000 før ham så plz plz plz
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2001 - 13:09 #6
brie>> slap da af!
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:09 #7
ja... 12 sekunder.. :)
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:10 #8
Some people! :)

Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:13 #9
Mmmmh... ja...

Men jeg slås med en anden om at ramme de 1000 før han gør... Det gælder liv og død... nå ja også 100 kr. !!!!
=)
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:13 #10
Ligemeget med de to HDD\'s...
Bare lad dem køre på C: begge to !!!

Bare kør 98 og installer 200 derfra... så spø\'r den om du vil opdatere eller installere den ved siden af... tag den sidst nævnte og så vil du skulle vælge hvergang den starter op...

Du skal installere W98 først, og så opdater til w2k.

Så får du en multiboot, og du har begge systemner kørende.

Der findes forresten en beta af DirectX 9.0 ude nu...

Den burde fixe det !!!

Hassen
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 13:14 #11
HVAD LAVER DU HASSEN ????
Avatar billede egadm Nybegynder
11. december 2001 - 13:14 #12
hvis du skal køre dual boot win98 og win 2000 skal de enten ligge på hver sin disk eller som det mindste på hver sin partition da de eller vil lave nogen konflikter hen af vejen.
da du nu har to diske vil det bedste være af du har et styre system på hver. da dette også gør maskinen en smule hurtigere
Avatar billede webdesigner Praktikant
11. december 2001 - 14:06 #13
Hassen er vist på \"HASH!!!!\" ;-)
(sorry - God Jul! Hassen)
Avatar billede brie Nybegynder
11. december 2001 - 21:40 #14
Hey u eqadm...

Det er overhovedet ikke nøvendigt...

Jeg har på intet... (bemærk:) INTET tidspunkt haft nogen form for komplikationer med de 2 styresystemer på en HDD !!!

Og nej det vil ikke være en god ide, mange mennesker bruger gerne deres xtra drev til at opbevare spil, musik, og andre skumle ting...

I tilfælde af at man installerer et styresystem vil man være lidt på skideren når man vil af med det igen da den jo ligger hvor alt det vigtige lort ligger !!!

Så derfor foreslår jeg at du kører \"fdisk\" på dit drev D: inden at du overhovedet kan få den tanke at installere et operativsystem på det

Mvh Brie
Avatar billede dos Nybegynder
16. december 2001 - 16:04 #15
Installer 98 på din ene hardisk 2000 på den anden, så kan du selv vælge hvilket styresystem du vil køre i starten
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
18. december 2001 - 08:13 #16
Ehh! Læser folk overhovedet ikke hvad andre folk skriver der er kommet 4 af de samme svar ? Hallo det er 250 point for noget der ikke burde give mere end max 60 point!