Avatar billede emils Nybegynder
11. december 2001 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Eksplore og Netscape

Jeg har netop uploaded en hjemmeside, der står perfekt i Explorer 6.0 og i en skærmopløsning i 1024x768 http://www.ll-webdesign.dk/ Jeg har sendt siden rundt som test, og kan af statistikken se, at ca. halvdelen har set siden i Netscape 4 eller derover. Jeg har nu selv set siden i Netscape4....helt forfærdeligt! Tabellerne holder ikke, linkfarverne er tilfældige og pop upsene virker ikke. Findes der et script, der tager højde for ældre versioner browsere.....specielt Netscape. Kan siden reddes? Eller er det the hard way.......forfra?
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2001 - 12:38 #1
der findes ikke noget script der tager højde for sådan noget medmindre du vil lave én side til NS og én til IE... det eneste der er at gøre er at teste siden i NS mens den bliver lavet og så lære at lave \"ordentlig\" html

om du skal begynde forfra ved jeg ikke - men skal siden virke i NS er der kun én måde; the hard way
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 12:41 #2
Ja, du kan godt bruge scripts til at redirecte til en anden side eller bruge et andet stylesheet, men det bedste er altid at teste i så mange browserversioner som muligt, både på PC og Mac platform
Avatar billede emils Nybegynder
11. december 2001 - 12:46 #3
suko: Hvilket script ??
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 12:46 #4
Efter dit link \"index.html\" mangler du at afslutte en <td>
Det hjælper en del på udseendet i NS
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 12:48 #5
Der mangler faktisk et par <td>\'er
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 12:49 #6
Øhm, af scripts vil jeg anbefale at bruge php.
Fik et engang, prøver lige at finde et link.
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2001 - 12:51 #7
http://www.eksperten.dk/spm/83351 finder du et lavet i PHP