Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:25 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

lille \"stykke\" html :)

Hej Eksperter...!!!

Jeg skal bruge 2 små \"stykker\" html.

1) Jeg skal bruge en \"opdater\" knap. (Den skal også virke offline)

2) Jeg skal bruge sådan at man kan skrive et tal i en boks. Og hver gang man trykker opdater går den et tal ned! (Skal også virke offline)

Har virkelig brug for hjælp. Kan godt smide flere point på hvis det er!!

PÅ Forhånd Tak !!

Avatar billede php_teddy Nybegynder
11. december 2001 - 11:34 #1
øøøøhhhhh hvad mener du med selvom du er offline det vil du KUN kunne hvis filerne ligger på din pc jo... og det med tal er java script ikke html... ellers er det php.. jeg kan lave det i php... men det kræver du har en php sever
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 11:36 #2
2)
<form name=\'nedteller\' onsubmit=\'return false\'>
<input name=\'tal\' type=\'text\' value=\"\">
<input type=\'button\' value=\'tæl ned\'
  onclick=\"this.form.tal.value=parseInt(\'0\'+this.form.tal.value,10)-1\">
<form>

1) \'opdater knap\' ?

mvh JakobA
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:38 #3
Hej Teddy!!

Jeg har filerne på pc´en. JEg skal bruge det hele på pc´en offline nemlig.

Jeg har php server. Men jeg ville jo gerne have det til at være på com´en offline.
Så hvis du kunne lave det i noget man kan bruge offline. (flash, html, dhtml, jave s, eller java a) ville det være perfekt. Men selvfølgelig hvis php er den eneste mulighed ville jeg også være glad for det. Kan du kode stumpen til opadetr knappen ??

-__-
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:42 #4
Tak JokobA
Kan du lave den så den tæller ned når man opdatere siden ??

Med opdater knap mener jeg en knap man trykker på og så opdatere siden.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 11:42 #5
<input type=\'button\' value=\'refresh\' onclick=\"self.location.reload(true)\">

opdaterer den indlæste side. er det det du mener med opdater knap?
Avatar billede leeche Nybegynder
11. december 2001 - 11:43 #6
Du kan altid trykke F5 for at opdatere i din browser og windows.

Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:43 #7
Eller kan du lave sådan at knappen \"tæl ned\" også er et link ??
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:44 #8
Ja. JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 11:46 #9
til Kommentar fra -__- 11/12 2001 11:42:16
  Nej, det kan jeg ikke, ved opdatering glemmes alle data på den side og den hentes ind forfra (hvis altså det er den slags opdatering du mener).
ellers skal der bruges noget php til at huske værdien på en server som php_teddy siger.

mvh JakobA
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:46 #10
Hvis du kan lava knappen \"Tæl ned\" til at være et link der åbner i en anden frame !! Så er du GUD !!!
Så skylder jeg dig en mega tjenste. OG så bestemmer du sku selv hvor mange point du vil have !!

Af dem jeg kan byde på selvfølgelig !!
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:47 #11
Men hvis den åbner det i en anden frame. Så virker det med tallene jo ... Gør det ikk´??
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:51 #12
Kan det lade sig gøre ??
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 11:58 #13
Hmm... Okay hvis det ikke kan lade sig gøre...

Dette ville være lige så godt faktisk bedre hvis jeg kunne få en \"opdater knap\" ligesom den anden  bare hvor den opdatere en anden frame !
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 12:04 #14
Jo, med frames kan vi lave det så værdien bliver husket ligesålænge som det frameset ligger i browservinduet.

<script type=\'text/javascript\'>
function taelOp( frm, urladresse ) {
    if ( typeof( parent.huskeVar ) != \'number\' )
        parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+frm.tal.value,10);
    parent.huskeVar -= 1;
    frm.tal.value = parent.huskeVar;
    parent.frameName.location.href = urladresse;
}; //end taelOp( Form objekt, string )
</script>
<form name=\'nedteller\' onsubmit=\'return false\'>
<input name=\'tal\' type=\'text\' value=\"\"
  onchange=\"parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+this.value,10)\">
<input type=\'button\' value=\'tæl ned\'
  onclick=\"taelOp( this, \'nysidetilandenframe.html\' )\">
<form>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 12:07 #15
En knap der opdaterer/reloader en anden ramme end den knappen ligger i

<input type=\'button\' value=\'refresh\' onclick=\"parent.frameName.location.reload(true)\">

Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 12:07 #16
DU er sku GUD. Det ved du godt ikk´??
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 12:10 #17
Kan du Mix´e de der to så man trykker på \"tæl ned\" så tæller den ned. og samtidig opdatere den den frame man gerne ville have til at opdatere ??

Forresten 1000 tak for all din hjælp sætter stor pris på det !!
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 12:13 #18
Ja det ved jeg da godt :-))

<script type=\'text/javascript\'>
function taelOp( frm ) {
    if ( typeof( parent.huskeVar ) != \'number\' )
        parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+frm.tal.value,10);
    parent.huskeVar -= 1;
    frm.tal.value = parent.huskeVar;
    parent.frameName.location.reload(true);
}; //end taelOp( Form objekt, string )
</script>
<form name=\'nedteller\' onsubmit=\'return false\'>
<input name=\'tal\' type=\'text\' value=\"\"
  onchange=\"parent.huskeVar = parseInt(\'0\'+this.value,10)\">
<input type=\'button\' value=\'tæl ned\' onclick=\"taelOp( this )\">
<form>

mvh JakobA
Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 12:18 #19
Bonus spm.

Hvis \"Tæl ned\" skal være et billede.
Bare kald det intet.jpg

Avatar billede -__- Nybegynder
11. december 2001 - 12:27 #20
Har accepteret dig JakobA.
Men vil du ikke lige svare på Bonus spm... ???
Havde ikke mere end 191 point til dig :(
Men 10.000 Tak for hjælpen !
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 12:35 #21
det var et 50p spørgsmål !!
jo jeg vil gerne svare på bonus spørgsmålet men først skal du lige svare på et spm fra mig: http://www.eksperten.dk/spm/145162

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. december 2001 - 14:04 #22
ping ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. december 2001 - 11:38 #23
<input type=\'image\' src=\'ditbillede.jpg width=50 height=65 onclick=\"taelOp( this.form )\">

nu er det vigtigt at du beholder den der  onsubmit=\'return false\' i form kommandoen.

mvh JakobA

hvis du i dit framset skriver en name=\"etLovligtNavn\" i den ramme der skal opdateres bliver sidste linie i funktionen til:
    parent.etLovligtNavn.location.reload(true);
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. december 2001 - 11:40 #24
Upd. Jeg glemte et \' efter billedfilens filnavn.
<input type=\'image\' src=\'ditbillede.jpg\' width=50 height=65 onclick=\"taelOp( this.form )\">