Avatar billede maads Nybegynder
11. december 2001 - 10:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

1024 MB RAM

Jeg har en 1200 Mhz AMD maskine m 32 MB grafik og 512 MB RAM. Vil man få udbytte af at sætte yderligere 512 MB RAM i?
Er der nogen der har erfaringer med det?

Mvh
Mads
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 10:28 #1
Hvilket OS kører du?
Avatar billede md_craig Nybegynder
11. december 2001 - 10:31 #2
Du må i såfald ikke køre på en 9x kerne... (win95/min98/winME) du skal køre 2000 eller XP

og ja der er altid udbytte ved flere ram. specielt ved krævende programmer som 3D-max, men også de nye spil er glade for mange ram

craig
Avatar billede moebius Nybegynder
11. december 2001 - 10:32 #3
Nej. Du vil ikke få brug for flere RAM. Du har mere end nok!

Ingen computer vil bruge meget mere end 300-350 MB.
Avatar billede maads Nybegynder
11. december 2001 - 10:37 #4
Jeg har Windows ME
Avatar billede md_craig Nybegynder
11. december 2001 - 11:01 #5
Moebius >> har ud nogensinde prøvet at lege med 3D-max fx- 3.1\'eren ??? jeg har lavet animationer hvor komputeren bruger 380 RAM + 1 GB HDD det og jeg har 384 (knap 400 når reelt) så jag kunne godt bruge flere ram jeg har endog venner der bruger 800 fult ud, både til 3D-max og meget krævende spil. (så som black and white - er det ikke det det heder ??)

Maads >> så kan du ikke udnytte flere end 512... dem bruger du vel også godt af i forvejen når det er ME den sluger for vilt... men vil du have flere så skal du opgradere dit OS..

men tak for point
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 11:20 #6
>moebius - du har helt tydeligt aldrig arbejdet med 3d (som nævnt af md_craig), audio og især video. Havde du ville du ikke levere sådan noget vås, ja undskyld det er ikke for at være grov, men du ved ganske enkelt ikke hvad du taler om!!! ;O)
Avatar billede md_craig Nybegynder
11. december 2001 - 11:28 #7
MSmows - du burde have haft de 5 point frem for moebius - da har da forstand på ram...
Avatar billede maads Nybegynder
11. december 2001 - 11:35 #8
Ja, jeg har åbenbart SLET ikke forstand på RAM, siden jeg kunne give ham 5 p.....men hvad ved jeg? ;o)
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 11:58 #9
pyt, man kan ikke vide alt om alt. Det er heller ikke for at være efter moebius, her er bare noget der er smuttet for ham, han svarer ud fra sin bedste overbevisning, og viser vilje til at hjælpe, hvilket er prisværdigt.
Du skal bare huske at 98 og me har problemer ved mere end 512MB ram, ikke at de ikke kan bruge dem, der skal bare rettes i en fil.

\"Ikke hukommelse nok..\" med over 512mb RAM:
Så kan du faktisk risikere at få fejlmelding om at du ikke har hukommelse nok !!
Microsofts forslag er at angive MaxFileCache til at være samme eller mindre end mængden af RAM.
Altså med 512MB RAM kan du i System.ini under (vcache) indsætte en linie der ser sådan ud: MaxFileCache=524288 (værdien er antal KB).
Avatar billede maads Nybegynder
11. december 2001 - 12:42 #10
Uha, hvor er jeg blevet klog i dag...! ;o)

Og det hele startede faktisk \"bare\" med, at min comp. aldrig har virket optimalt. Har troet, at det var grafikkortet men nej. (Har hele tiden fået alle mulige fejlmeddelelser og har ikke kunnet køre ret mange spil og har ikke kunnet lave flere ting på samme tid). Men nu har da fundet ud af, at det er min 512mb RAM klods, der ikke har det for godt. Har den sidste uges tid kørt med 128mb PC100 RAM og det har virket perfekt - bortset fra, at man finder ud af HVOR meget hurtigere tingene går med 512mb RAM!
Min comp. har kun været gået ned EN gang i løbet af de sidste 4 dage (flere gange dagligt har været \"standard\").

Nå, det var bare en historie....tak for hjælpen mht 512/1024 mb RAM.

Mads
Avatar billede md_craig Nybegynder
12. december 2001 - 10:24 #11
så kontakt forhanleren og sig at dinne ram ikke er optimale, måske enda ødelagte - der er som regel gerne minimun 10 års garanti på ram... så du skulle gerne kunne få dem byttet...

craig