Avatar billede emils Nybegynder
11. december 2001 - 00:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

printerindstillinger???

Jeg sidder og skal lave et par eksemplarer af et lille klubblad. Jeg har normalt lavet det i MsPublisher, men det er ikke godt nok. Vil nu forsøge med InDesign, men kan ikke finde ud af at på udskrevet siderne korrekt. Hæftet er i A5 foemat udskrevet på A4 - altså 2 side på forsiden og 2 sider på bagsiden.
Eks.: Total antal sider: 8 stk. som så bør udskrives som følger: side 1+8 på første ark, 3+6 på næste. Papir vendes og derefter printes siderne 4+5 på bagsiden af \"3+8\" og så siderne 2+7 på bagsiden af \"1+8\".
Jeg kører Windows ME og har en HP PSC500 printer.
Hvordan skal jeg definere opsætningen og printerindstillinger?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 00:49 #1
Det kan kun meget vanskeligt styres via printeren, og det er da også meningen, du skal gøre det via dit tekstbehandlingsprogram, eller hvad du nu bruger.
Jeg er pensioneret journalist og bruger bare Word til vores lokale beboerblad. Skriver hver side i A5 str, gemmer, og placerer senere f.eks. side 3+8, på en ny side i Word. Indstiller margenerne pænt og fortæller printeren, at den skal udskrive i \"landscape2. Slut.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 00:50 #2
\"landscape\"
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 17:04 #3
Tak for points. Lidt forsinket - jeg arbejder godt om natten, og så må jeg jo sove om dagen :-)