Avatar billede long Nybegynder
21. februar 1999 - 00:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge for at køre PHP på min NT4?

Er koden den samme på NT som på Unix?
Avatar billede ball Nybegynder
21. februar 1999 - 13:59 #1
Hvad tænker du på long ?
Du kan jo bare downloade den her
http://dk.php.net/distributions/php-3.0.6-win32.zip

Det er en win32 kompileret version.
Avatar billede long Nybegynder
21. februar 1999 - 14:19 #2
Er det lige til at installere?
Avatar billede ball Nybegynder
21. februar 1999 - 14:56 #3
Helt ærligt så har jeg aldrig prøvet.
Jeg har kun læst om det og udfra det så lyder det ikke som om det er besværligt.
Avatar billede kurt-kewl Nybegynder
22. februar 1999 - 23:14 #4
Glem alt om PHP til NT!!!

Der er kun få "rigtige" måder at køre PHP på...

Enten på Linux eller en Unix som f.eks. FreeBSD
Avatar billede long Nybegynder
22. februar 1999 - 23:19 #5
Det skal også køre på en Unix, men jeg skal udvikle det på en NT.
Avatar billede ml@phenomena Nybegynder
28. februar 1999 - 01:27 #6
Hvis du vil køre PHP på IIS 3.0-4.0 er det meget simpelt. Du pakker filerne ud i f.eks. c:\php3 og tilpasser php3.ini. Den skal så smides over i C:\winnt eller hvor du har installeret NT. Derefter højreklikker du på php_iis_reg.inf og vælger install. Så kører det!! Hvis du vil have det til at køre på Apache er det
lidt mere tricky. Jeg er ved at skrive en lille artikel om det. (Har fået det til
at virke!)
Avatar billede kinnerup Nybegynder
27. april 1999 - 15:12 #7
IIS er alt for langsom!

Brug i stedet Apache som kan hentes gratis på: sunsite.auc.dk/apache

Inst. vejledningen der følger med til PHP er ikke så nem at følge. Prøv i stedet: www.umesd.k12.or.us/php/win32install.html

-- Kinnerup
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
21. maj 2001 - 21:46 #8
Prøv at opsætte den på følgende måde:

http://www.umesd.k12.or.us/php/win32install.html#pws

Hvis du laver file-extension lig med *.php4 skal filen du kalder med http://lo../filanvn.php4 da computeren ellers ikke ved at den skal behandle dataerne som en phpfil.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
21. maj 2001 - 21:47 #9
sorry, skulle være postet et andet sted