Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 15:41 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Lukning af Windows XP

Jeg har lige installeret Win XP DK Pro og det kører bare kanon.
Der er dog lige et stort problem som er følgende:

Når jeg vil lukke min computer via luk funktionen, så begynder den også at lukke, men i stedet for at slukke for computeren, så genstarter den, dvs. at jeg kun kan slukke for mig computer ved at snuppe strømmen.

Inden XP der kørte jeg Win 200 Pro, og her var der ingen problemer med at lukke. Der trykkede jeg bare på luk, og så slukkede den selv maskinen.

Jeg har læst om lidt andre med samme problem, men har ikke rigtig kunne finde ud af det, så derfor håber jeg at I kan hjælpe.

Jeg ved ikke om det er min BIOS som skal opdateres. Jeg har en Fujitsu-Siemens \"SCALEO\" 800 mhz, men jeg har kigget på Fujitsu-siemens website, men har ikke rigtig kunne finde noget.

Håber at I kan hjælpe mig...
Avatar billede fcs Novice
10. december 2001 - 15:44 #1
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg havde et lignende problem (ikke helt, da min maskine ikke genstartede, men bare stoppede uden at slukke). Du kan prøve at kigge på http://www.eksperten.dk/spm/143757
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 15:49 #2
fcs: Jeg har set dit spørgsmål, og har også prøvet at være inde i min BIOS som der bliver beskrevet, men i min BIOS findes der ikke de beskrevet ting.
Avatar billede fcs Novice
10. december 2001 - 15:52 #3
ok, har du kigget under \"Start\" - \"Kontrolpanel\" - \"Strøm styring\" Fanebladet \"APM\"

Er der hak i boksen med \"Aktiver avanceret strømstyring\"?
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 15:53 #4
Ja, jeg prøvede igår at aktiverer dette punkt, men det hjælp heller ikke...?
Avatar billede fcs Novice
10. december 2001 - 15:58 #5
ok, så har jeg ikke lige flere bud. Sorry ;-)
Avatar billede dah Nybegynder
10. december 2001 - 15:59 #6
jeg har det samme problem, men det er xp engelsk version...
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 16:00 #7
Jeg tror det er ens bios som skal opdateres, men jeg forstår bare ikke når den kørte fint under win 2000, at der så er problemer?
Avatar billede john Nybegynder
10. december 2001 - 16:02 #8
Havde samme problem p.g.a. programmet Easy Cd Creator, version 5.02.
Da jeg installerede driveropdateringen til XP kunne jeg igen lukke ned uden problemer.

Jeg tror, at der er tale om, at du har installeret et eller flere programmer, hvor mindst én driver ikke er kombertibel med XP.

Du kan forhindre maskinen i at genstarte ved at går ind i:

System - Avanceret - Instillinger og her fjerne fluebenet fra \"genstart automatisk\".

Hvis der, som jeg tror, er tale om driverkonflikt vil du så opleve, at maskinen giver en fejlmeddelelse lige før den skulle lukke helt.

/John
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 16:05 #9
john: Tester jeg lige engang.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 16:07 #10
Har du ACPI i din bios, så skal du igennem en repair af WinXP føre du får glæde af den lukkefunktion.

Du skal boote på din CD og når du ser tryk F6 for at installere Raid.... så trykker du på F5 og holder den der, så kommer der et lille vindue op, her vælger du med pilen det mobo der understøtter ACPI og trykker på Enter.
Efter et stykke tid kommer du til spørgsmålet om du vil installere et nyt system eller om du vil reparere, der skal du trykke på R og følge den resten af vejen.

Når du er færdig har du stadig dine indstillinger, favoritter og programmer grydeklare.

btw, skulle selv proceduren på min kones PC, jeg havde glemt funktionen!
Nu kan hun slukke på afbryderen så den lukker helt ned!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 16:08 #11
Rettelse:

btw, skulle selv proceduren igennem på min kones PC, jeg havde glemt funktionen!
Nu kan hun slukke på afbryderen så den lukker helt ned!
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 20:29 #12
Underligt, jeg har lukket ned 2 gange i dag, uden problemer... Men inden jeg lukker spørgsmålet, så vil jeg lige lade det stå åben til Torsdag - fredag, for at sikre at det også virker fremover. Jeg vil komme tilbage enten Torsdag eller Fredag og fordele point.

Ingenting
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 21:17 #13
Hvad var det der hjalp?
Avatar billede perth1893 Nybegynder
10. december 2001 - 21:29 #14
Har du en logitech mus, så er der muligvis der problemet ligger.

Hent en driver til XP på Logitechs hjemmeside, det hjalp i mit tilfælde.
Avatar billede ingenting Nybegynder
10. december 2001 - 21:42 #15
retaxes: Jeg aner det faktisk ikke, for jeg har ingen ting lavet!! I går prøvede jeg 3 gange uden held, inden jeg slukkede bagpå. I dag har der ingen problemer været???
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2001 - 21:28 #16
Power down/system shutdown solution (10-12-2001)
--------------------------------------------------------------------------------

If you are one of the many people having the problem with their system not automatically closing down when they \'turn off\' their PC. (it is now safe to turn off your computer)
The problem is caused due to APM - advanced power management not being enabled.

To enable it
Right click on my computer go to properties select hardware and click device manager.
Click view and then on show hidden devices.
You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it.
Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu.

Your PC should now automatically switch off on shutdown

Avatar billede ingenting Nybegynder
04. januar 2002 - 21:44 #17
Jeg ved ikke hvad problemet var, men den lukker fint nu! Sorry, at jeg glemte spørgsmålet!!

Men point til alle.

Tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. januar 2002 - 22:02 #18
tak for pointene, godt det virker nu ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. januar 2002 - 22:04 #19
Takker også :)
www.fotx.net/john_stigers