Avatar billede tow Nybegynder
10. december 2001 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

CSS-hover??

jeg har et css indeholdende en masse forskellige ting blablabla, bla. en a:hover hvor hoveren går at linket blir hvidt når der køres hen over dette.
Men på en del af siden skal hoveren være sort istedet....kan jeg ikke oprette en .class og gøre dette og isåfald hvordan?? og hvis ikke det er muligt, hvordan gøres det så??

min css ser i øjeblikket sådan ud:

a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
.textfelt {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background-color: #CCCCCC; width: 70px; font-size: 9px}
body {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}

jatak
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 14:19 #1
a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
a.sort:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
.textfelt {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background-color: #CCCCCC; width: 70px; font-size: 9px}
body {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}

Avatar billede jakoba Nybegynder
10. december 2001 - 14:20 #2
og så class=\'sort\' i links der skal være sorte ved mouseover.
Avatar billede nute Nybegynder
10. december 2001 - 14:21 #3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style>
    a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
    a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
    a.test:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: red}
    a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
    a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
    a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
    .textfelt {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background-color: #CCCCCC; width: 70px; font-size: 9px}
    body {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}

    </style>
</head>

<body>
<a href=\"blabla\" class=\"test\">dette er en class link</a><br>
<a href=\"blabla\">dette er en alminnelig link</a>
</body>
</html>
Avatar billede nute Nybegynder
10. december 2001 - 14:22 #4
*hmf* !!!
Avatar billede tow Nybegynder
11. december 2001 - 13:06 #5
superb jakoba...
Avatar billede hassen Nybegynder
11. december 2001 - 13:07 #6
a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF}
a.sort:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}
.textfelt {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; color: #000000; background-color: #CCCCCC; width: 70px; font-size: 9px}
body {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #000000}